Sisukord
Arvamus
Postimees

Rene Frolov: tubakatoode ja kaubamärk

2 min lugemist
Rene Frolov FOTO: Erakogu

Eelmise aasta lõpus jõudis avalikkuse ette nn tubakapoliitika roheline raamat, mis sisaldab ettepanekuid tubakaregulatsiooni karmistamiseks, sh pilthoiatuste kasutuselevõtuks. Mõni päev hiljem, 19. detsembril, tuli ka Euroopa Komisjon välja uue tubakadirektiivi eelnõuga, mis nüüd liikmesriikide ametlikke reaktsioone ootab.

Tellijale Tellijale

Uues direktiivis soovib Euroopa Komisjon oluliselt karmistada tubakatoote pakendi miinimumnõudeid, sh muuta, lisada juurde ja suurendada nn tervisehoiatusi. Praeguse seaduse järgi peab tervisehoiatus katma 30 protsenti paki esi- ja 40 protsenti tagapinnast. Uue korra järgi tervisehoiatuste pind pea kolmekordistuks: need peaks katma 75 protsenti nii paki esi- kui tagapinnast ja 50 protsenti mõlemast külgpinnast. Lisaks peaks pakil olema identifitseerimistunnus, turvaelement ja maksumärk (mis ei tohi katta ega varjata tervisehoiatust).

Neid nõudeid vaadates tekib küsimus, kas pakendile tubakatootja tooteinfot, sh kaubamärki, ka panna võib.

13.08.2020 14.08.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto