R, 1.12.2023

Seadusemuudatus keelab emotsionaalsed kiirlaenureklaamid

Facebook
Comments
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fragment kiirlaenufirma Credit24 veebilehelt.
Fragment kiirlaenufirma Credit24 veebilehelt. Foto: Credit24

Juulist kehtima hakanud võlaõigus- ja reklaamiseaduse muutustega kohustatakse krediidiandjat laenusoovija tausta täpsemalt uurima ning oma teenust vastutustundlikult reklaamima.

Võlaõigusseaduses mõtestatakse lahti krediidivõimelisuse mõiste, mille järgi peab krediidiandja hindama, kas tarbija on võimeline krediidi lepingus kokkulepitud tingimustel tagasi maksma. Laenuandja peab arvesse võtma kõiki talle teadaolevaid asjaolusid, vajadusel küsima tarbijalt teavet ja kasutama asjakohaseid andmekogusid.

«Selleks et laenuandjad seda kohustust tõsiselt võtaks, lisati seadusesse ka punkt, mille järgi peab vaidluste korral vastutustundliku laenamise põhimõtete järgimist tõendama laenuandja, mitte laenuvõtja,» ütles tarbijakaitseameti avalike suhete spetsialist Kadri Paul.

Facebook
Comments

Märksõnad

Tagasi üles