L, 28.01.2023
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tulevane maailmameister Bakkerud: «Rallikross on äge!»

Jaan Martinson
Tulevane maailmameister Bakkerud: «Rallikross on äge!»
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Rivaalide hulgas kardetud, fännide seas armastatud number 66, Andreas Bakkerud.
Rivaalide hulgas kardetud, fännide seas armastatud number 66, Andreas Bakkerud. Foto: erc24

Täna Kulbilohus rallikrossi Eesti meistrivõistluste etapil kaasa lööval norralasel Andreas Bakkerudil löövad oma alast rääkides silmad põlema kui öisesse valgusvihku sattunud kassil. «Rallikross on äge! Kõige vingem autospordiala! Kahtluseta!»


Nagu viimastel aastatel tavaks, kutsus Reinsalu Sport Eesti rallikrossi tšempionaadi viimasele etapile kellegi tippsõitjatest. Seekord langes valik 21-aastase talendi, tunamullu ja mullu Super 1600 klassis Euroopa tšempioniks kroonitud Bakkerudi kasuks.  

Bakkerudi silmad jätkavad hõõgumist, kui ta meenutab äsjast võitu EM-etapil Prantsusmaal, kus ta finaali võitis ja ralliäss Petter Solbergile mütsi silmile tõmbas: «Solberg sai minust mööda, aga nägin, et ta auto rehvid on läbi. Järgmisel ringil, samas kohas, jättis ta prao ja ma lipsasin läbi. Pärast tuli Solberg torisema ja lubas järgmisel korral koha kätte näidata.»

Seda, et Prantsusmaal võistles ka üheksakordne ralli maailmameister Sebastien Loeb, mainis Bakkerud vaid mokaotsast. Lihtsalt Loeb pole sel alal tegija, vähemalt Bakkerudiga võrreldes mitte.
Tänavu on EM viimast korda suurim rallikrossi sari, tulevast aastat lisatakse USA, Türgi ja Maroko etapp ning võistlus saab MMi staatuse.

Bakkerud tahab võimsamas, SuperCar masinaklassis tulla ajaloo esimeseks üleilmseks tšempioniks. «MM-tiitel on mu suur eesmärk. Kui saame auto talvel kiireks – meil on noor ja väga tugev tiim, valmis tööd rügama eneseunustuseni –, on kõik võimalik. Samas, rallikross on rallikross, ilma õnneta tšempioniks ei tule. Õnneks on mul aega, olen kõigest 21.»

Bakkerud viitab tänavusele EMile, kus esimestel etappidel läks untsu kõik, mis minna sai – «Auto mootor ja käigukast ütlesid üles, tegin avarii.» – ning kuigi norralane võitis kaks viimast võidukihutamist, asub ta kokkuvõttes kõigest 4. kohal ning tiitlit on keeruline püüda.
Aga miks rallikross, mitte ralli, mis peaks tänu vendadele Solbergidele, Mads Østbergile ja Andreas Mikkelsenile Norras ülimalt populaarne olema?

«Mu kodu kõrval oli rallikrossirada, onu juhendamisel hakkasin proovima ja asi sujus,» meenutas Bakkerud algust. «Tegelikult on rallikross äge. Prantsusmaal jälgis meie kihutamist 70 000 pealtvaatajat, Rootsis 30 000. Rallikross on osa rallit, osa drift’i, osa ringrajasõitu.»

Siinkohal läks jutt tehniliseks. Rallikrossi auto – mootori maht 2 liitrit, nelivedu, turbo, 570 hobujõudu – on oluliselt võimsam kui ralliauto ja selle kiirendust võib võrrelda F1-raketiga: 100 kilomeetrit tunnis saab kätte 2,2 sekundiga, ideaaltingimustes veelgi kiiremini.

Ent mis peamine – rallikross on rallist oluliselt odavam. «Mina saan vajaliku summa, mille abil on võimalik tiitlit püüda, palju kergemini kokku kui rallimehed. Ning lõpuks, mis seal vahet, kas ralli või rallikross, minu jaoks on peamine, et saaksin võidu kihutada.»

Muide, Bakkerud on ka rallit sõitnud ja saanud elamuse: «Esimesel kiiruskatsel kaotasin kiiremale kaks minutit, seitsmendal juba vaid mõne sekundi. Kuid mu kurvi läbimise trajektoorid oli kummalised, kaardilugeja karjus kõrval. Ralli on tore, kuid eelistan siiski rallikrossi.»
Bakkerud asub Kulbilohus starti laupäeval.

Kas Janno Ligur astub Bakkerudi jälgedes?

Maarjamaal, nagu ka maailmas, on rallikross publikuala, kinnitas Eesti Autospordi Liidu alakomitee juht Madis Uibo. «Vaid Rally Estonial on rohkem pealtvaatajaid kui rallikrossi meistrivõistluste etappidel.»

Märksõnad
Tagasi üles