Miks riigile ei meeldi Leedo praamid?

Kuidas raha liigub.

FOTO: graafika: Silver Alt

Saarte ja mandri vahel sõitvate praamide taga paistavad väljad erinevad firmad, omandisuhted ja segased rahaskeemid.

Kümme ja natuke enam aastat tagasi võis riigi ja Saaremaa Laevakompanii suhteid sõnastada järgmiselt: riik maksab kinni Vjatšeslav Leedo eralaevastiku moodustamise. Sellisele järeldusele jõudis PricewaterhouseCoopersi analüüs. See polnud ebaseaduslik, aga ebaloogiline küll. Tollal käis olukorra lahendamine Eesti riigile üle jõu, nüüd proovib majandusministeerium uuesti, sellest kirjutas Postimees kaks nädalat tagasi.

Probleem on täpselt samasugune nagu tollal, riik maksab dotatsiooni reisijate vedamise eest, sama rahaga ostavad eraettevõtjad endale praame välja. Reedene Äripäev joonistas skeemi, kuidas raha ühest firmast teise liigub, kus ühes otsas on riik dotatsioonidega, ahela teises otsas laevaomanikud, vahepeale jääb erinevate suhetega lülisid.

Tagasi üles