Sisukord
Arvamus
Postimees
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Viljar Arakas: transiit ja kallinev kütus

4 min lugemist
Viljar Arakas. FOTO: Peeter Langovits

Uue koalitsioonileppe kulude ühe katteallikana on välja pakutud eriotstarbelise diisli madalama aktsiisimäära asendamist täpsemalt sihitud toetustega. AS EVR Cargo nõukogu esimees Viljar Arakas selgitab, miks lisaks põllumajandusele ja väikelaevadele tuleks kaaluda kallineva kütuse kompenseerimist ka raudteel.

Tellijale

Eestis eksisteerib arvamus, nagu oleks logistika- ja transiidisektor pigem kildkondlik äri, millel ei ole laiemat puutumust rahvamajandusega. Mullu uuris PwC logistikasektori mõjuulatust Eesti majanduses. Selle valdkonna 2012. aasta korrigeeritud rahaline panus Eesti SKTss­e on 6,3 protsenti ja seal on hõivatud 33 000 töötajat. See puudutab sektorit küll kõige laiemalt, aga raudteel on logistikaahela ühe keskse osana otsene mõju kogu sektorile.

Transiidisektori kuvand on Eestis vastuoluline. Me mäletame eelmise sajandi lõpust ja käesoleva sajandi algusest, et naftatransiit läbi Eesti oli tõeline kullasoon, mis tegi selle sektori eestvedajatest äsja taasiseseisvunud Eesti Vabariigi kõige jõukamad inimesed – ühtlasi nii imetluse kui ka kadeduse objektid.

28.03.2020 30.03.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto