Eestis on terve Pärnu linna täis tarbimislaenude tõttu makseraskustesse sattunud inimesi. Kolmandik välja antud kiirlaenudest ei laeku õigeks ajaks tagasi. Üle 60 protsendi laenureklaamidest on selliseid, mis vilistavad piirangutele kehtivas reklaamiseaduses.
Need on kuivad faktid. Paneme sinna vastu teleklipi mehest, kes kadedusest naabri parema elujärje üle endale laenu abil robottolmuimeja soetab. Pulmamessil jagatavad, kiirlaenu reklaamivad voldikud, mis kaude õhutavad ühist elu alustama suurelise pulmapeoga – küll selleks vaja mineva laenu kunagi hiljem tagasi maksta jõuab. Plakat bussipeatuses väitega, et just see laenupakkuja on kõige usaldusväärsem ja temaga sa vastu pükse ei saa. Kõik need reklaamid rõhuvad emotsioonile ja õhutavad tegema läbimõtlematut otsust.