Sisukord
Arvamus
Postimees
06.08.2020
Sten Tamkivi: Eesti idufirmad on ebaratsionaalselt patriootlikud (27) Eesti Eesti lühiuudised Lutsar soovitab asendada välismaalaste karantiininõude piiril testimisega (11) Koroonaga on kokku puutunud arvatust kümme korda rohkem inimesi (1) Narva kommunistide nimed peaaegu alistatud Kartulisaak tuleb sama heitlik nagu ilm Metsa vaarikale! Välismaa Beiruti õudust saanuks vältida (4) Välismaa lühiuudised Prantsuse eliitüksuslasi kahtlustatakse mõrvaplaanis (1) Arvamus Juhtkiri: valmistume viiruse levikuks (4) Mihkel Kunnus: Kivisaare-jahi saak (23) Kalev Kallemets: rohepöörde hind (9) Maria Rahamägi: värsket verd koolidesse (9) Andres Herkel: inimene ja meediahiiud (5) 6. august 1940: eesriie langeb (4) Omanike Keskliit: riik näitab eraomanikele mälestiste kaitsel halba eeskuju Kultuur Kataloonia kuraator: Olev Subbi on minu jaoks isiklik (1) Vastukarvapai Subbi loomingule Väga-väga halb päev ühe mehe elus Suve auk. Koroonaviirus tappis ajakirja ehk jäägem nostalgiliseks! Sport Spordi lühiuudised Arsenaliga karikavõitu tähistanud Hein: võtsin emotsionaalselt kaasa kõik, mis sealt võtta oli Kergejõustikukohtunike raske elu: tee, mis sa teed, keegi ikka kobiseb* Maa Elu Piimatootmine käib juba kolmandat kuud alla omahinna (3) Lambakasvatuses on ärevad ajad, loomade arv aina kahaneb (1) Puidu parem kasutamine on tuleviku võti Romantiline Rannatee viib hubasesse suvekohvikusse ja liblikamajja Jüri Raidla: Üha enam inimesi on leidmas teed tagasi juurte juurde Kõrgrõhk­konnad ja äike Naistemantel passib ka salatisse Haisev lutiklill aitab pärssida allergiat ja kasvajaid Rebastel kasvavad vutid Meelelahutus Koomiks Sudoku

Aivar Õepa: Tallinna Sadam, uus saarte reeder

2 min lugemist
Aivar Õepa FOTO: SCANPIX

Tallinna Sadam (TS) on see ettevõte, kelle laevad meid 2016. aastast Hiiu- ja Saaremaale viivad, mis sellest, et reederi otsimiseks korraldatud riigihange veel käib. Kõik märgid näitavad, et majandusministeerium korraldas riigihanke lihtsalt vormitäiteks. Seadus lubab hanke luhtumise korral alustada otseläbirääkimisi ettevõtetega ja arvan, et needsamad läbirääkimised oligi tegelikult siht. See on lihtsaim tee parvlaevaliiklus Saaremaa Laevakompaniilt (SLK) ära võtta – asi mida enam-vähem kõik majandusministrid, Edgar Savisaar välja arvatud, on üritanud – ja riigifirmale anda.

Tellijale Tellijale

Juba suve algul, kui hange välja kuulutati, ei paistnud ministeerium seda tõsiselt võtvat. Avalikkusele jäeti mulje, et tuleb tihe rahvusvaheline rebimine, hankele on kutsutud pea kõik ümbruskonna suuremad tegijad. Nimekirja läbi helistades selgus aga, et enamik ei tea konkursist midagi, ja pole ka ime, sest neile saadeti vaid e-kiri pealkirjaga «Information». Isegi «informatsiooni» kohalejõudmist ei vaevutud kontrollima. Jutt on kümneaastasest lepingust, mahuga silma järgi vähemalt 150 miljonit eurot! Olgu, Financial Timesis lehekülje ostmine hanke reklaamiks poleks võib-olla olnud parim rahapaigutus … aga võib-olla oleks ka olnud. Telefonivestlused ja ärilõunad huvilistega oleks võinud hanke korraldamise eelarvesse siiski mahtuda.

Teiseks. Näib, et hanke punktid tehtigi nimme karmid: et pakkujaid ei tuleks. Riigil on õigused, reederil kohustused. Näiteks lepingu projekt, millega riik võõrandab parima pakkuja laevad, mis utreerides kõlab: anna laev siia ja me vaatame, kui palju selle eest maksame. Olgu, ma pole äriõiguse asjatundja, võib-olla käibki asi nii jõhkralt. Aga tõik, et SLK läinud nädalal ministrile kirjutas ja hanke kallutatuse üle nurises, muu hulgas ka sellesinase ostu-müügilepingu projekti üle, on üsna indikatiivne.

05.08.2020 06.08.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto