Sisukord
Arvamus
Postimees
06.08.2020
Sten Tamkivi: Eesti idufirmad on ebaratsionaalselt patriootlikud (27) Eesti Eesti lühiuudised Lutsar soovitab asendada välismaalaste karantiininõude piiril testimisega (11) Koroonaga on kokku puutunud arvatust kümme korda rohkem inimesi (1) Narva kommunistide nimed peaaegu alistatud Kartulisaak tuleb sama heitlik nagu ilm Metsa vaarikale! Välismaa Beiruti õudust saanuks vältida (4) Välismaa lühiuudised Prantsuse eliitüksuslasi kahtlustatakse mõrvaplaanis (1) Arvamus Juhtkiri: valmistume viiruse levikuks (4) Mihkel Kunnus: Kivisaare-jahi saak (23) Kalev Kallemets: rohepöörde hind (9) Maria Rahamägi: värsket verd koolidesse (9) Andres Herkel: inimene ja meediahiiud (5) 6. august 1940: eesriie langeb (4) Omanike Keskliit: riik näitab eraomanikele mälestiste kaitsel halba eeskuju Kultuur Kataloonia kuraator: Olev Subbi on minu jaoks isiklik (1) Vastukarvapai Subbi loomingule Väga-väga halb päev ühe mehe elus Suve auk. Koroonaviirus tappis ajakirja ehk jäägem nostalgiliseks! Sport Spordi lühiuudised Arsenaliga karikavõitu tähistanud Hein: võtsin emotsionaalselt kaasa kõik, mis sealt võtta oli Kergejõustikukohtunike raske elu: tee, mis sa teed, keegi ikka kobiseb* Maa Elu Piimatootmine käib juba kolmandat kuud alla omahinna (2) Lambakasvatuses on ärevad ajad, loomade arv aina kahaneb (1) Puidu parem kasutamine on tuleviku võti Romantiline Rannatee viib hubasesse suvekohvikusse ja liblikamajja Jüri Raidla: Üha enam inimesi on leidmas teed tagasi juurte juurde Kõrgrõhk­konnad ja äike Naistemantel passib ka salatisse Haisev lutiklill aitab pärssida allergiat ja kasvajaid Rebastel kasvavad vutid Meelelahutus Koomiks Sudoku

Aivar Õepa: Partsi plaan ja Leedo vorstiviil

2 min lugemist
Aivar Õepa FOTO: SCANPIX

Mõned head aastad tagasi tuli Tallinna Sadamal (TS) idee: peaks ampluaad laiendama. Sadamaäri on kena küll, aga seal on omad piirid, pluss alatine oht, et Venemaa kaubaveod kahanevad või hoopis kaovad. Tarvis oleks laieneda riigi laevandusse. St laevandusse, mille teenust tellib riik, kust saab ühtlase rahavoo. Nag­u näiteks jäälõhkuja, mille teenust riik igal talvel ostab. Võib-olla oligi jäälõhkuja ost sügisel 2012 just selle idee algus, mine võta kinni. Igal juhul oli loogiline jätk suurte saarte vahet sõitvate parvlaevade omandamine.

Tellijale Tellijale

Ideel on poliitikute poolt vaadatuna jumet ses mõttes, et ükskõik, kas parvlaevad kuuluvad Vjatšeslav Leedole, Olav Miilile või kellelegi teisele, laevade prahirahast tekkiv rahavoog läheb suures osas riigikassast mööda. Aga kui kuuluvad riigiettevõttele, tuleb osa dotatsiooni dividendidena riigikassasse tagasi. Ükskõik mis parteid parasjagu valitsuses on, rahavoog on ja jääb. Selle mõtte juures on kerge konsensust leida.

Kui asjaosalised, sh toonane majandusminister Juhan Parts IRList, olid leidnud idee mõistliku olevat, asuti seda rakendama. Esimene rakendusplaan, mida IRL «Partsi plaaniks» kutsub, osutus aga ummikteeks. Algul rääkis Parts Miiliga poolteist aastat läbi, püüdes laevu lihtsalt ära osta. Aga seda ei saa riik teha niisama, müüja küsitud hinnaga. Järgmiseks andis Parts mullu novembris TSile käsu Miiliga äri teha, aga Väinamere Liinid saavutasid kohtult selle käsu peatamise.

05.08.2020 06.08.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto