N, 2.02.2023
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Hamilton võitis viimase lahingu ja tšempionitiitli

Jaan Martinson
, spordiajakirjanik
Hamilton võitis viimase lahingu ja tšempionitiitli
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Lewis Hamilton, kahekordne F1 sarja maailmameister.
Lewis Hamilton, kahekordne F1 sarja maailmameister. Foto: Foto:AP/Scanpix

Lewis Hamilton on taas F1-sarja maailmameister. Suur lahing tiitli pärast Abu Dhabis tema ja tiimikaaslase Nico Rosbergi vahel jäi ära, sest vastane ega ta auto polnud võitluse väärilised. Rosberg keeras oma stardi nässu ning lõpuks lagunes tema sõiduvahend. «Tahtnuks võita tiitli ägedamas heitluses, kuid võtan vastu selle, mis pakutakse,» oli Hamilton kurb, et närvesööv võidusõit ära jäi.

Olukord oli sõidu eel lihtne ja selge – Rosberg pidi hoidma tiimikaaslase igal juhul selja taga, kuid isegi võidust poleks piisanud, kui Hamilton tulnuks teiseks. Rosberg oli ajasõidu kiireim ning alustas psühholoogilist rünnakut.

«Minul ei ole mingeid pingeid,» kuulutas ta Hamiltonile ja kirjeldas, et tema jaoks on otsustav võidusõit kui jalutuskäik pargis. «Mul pole midagi kaotada, ainult võita, kaotada on Hamiltonil. Loodan, et panen talle pressi peale ja ta teeb rajal saatusliku vea, nagu tegi Brasiilias.»

«Kui teen vea, siis oleme Rosbergiga samal tasemel,» viskas Hamilton palli tiimikaaslasele. «Olen tänavu eksinud väga harva, sestap ei muretse. Ja üleüldse, ma ei pööra Rosbergile ja tema väljaütlemistele erilist tähelepanu. Ta üritab jutuga midagi saavutada, kuid mina ütlen oma sõnad ringrajal võidu sõites.»

Hamiltoni ei häirinud ka see, et Rosberg kvalifikatsiooni võitis. «Las ta saab ajasõidu maailmameistri tiitli, mul pole midagi selle vastu. Aga nagu ajalugu näitab, maksab ajasõit vähe, tähtis on võidusõidul parem olla. Kusjuures teiselt kohalt pole sel rajal sugugi paha startida.»

Hamiltoni üritas jätta muljet, et on külm kui Kimi Räikkönen, kuid ei olnud. Alles hiljem tunnistas ta, et palus viimastel päevadel jumalal olla tema poolel ning nägi halba und. «Magama jäädes mõtlesin viimasele sõidule ning kujutasin millegipärast ette, kuidas minu auto ära laguneb.»

Tegelikult polnud Hamiltonil stardis midagi enamat vaja teha kui gaas põhja suruda ja minna, sest Rosberg käkkis ise kogu asja ära. Kas oli asi mehes või auto stardisüsteemis, igatahes läks tema Mercedes võrreldes Hamiltoni omaga teele vaevaliselt, nagu libeda ilmaga piimapoodi. Kui Rosberg lõpuks hoo sisse sai, oli Hamilton juba kaugel.

Järgmise paarikümne ringi ajal tabas telekaamera liidreid, sest duo kulges rahumeelselt – Hamilton ees, Rosberg paar sekundit taga kui nööripidi järelveetav.

Pool sõidust oli seljataga, kui Rosbergi auto lagunema hakkas. Esmalt ütles üles ERS-süsteem. Järgmisena kurtis Rosberg, et tagapidurid ei tööta nii nagu peaks. Mõni ring hiljem hakkas auto gaasi andes kummaliselt käituma.

Kui Rosberg seitsmendaks langes, oli tegu tehtud – Hamilton võinuks maailmameistrina sõiduvahendi garaaži ajada ja šampanjalt kordgi maha lüüa, kuid mõistagi ei teinud seda, vaid kihutas 11 korda sel hooajal esimesena üle lõpujoone. Rosberg seevastu veeres viimased ringid vaikselt ja vaevaliselt, sai Hamiltonilt ringi sisse ning lõpetas 14. kohaga.

Hamiltonist, kes krooniti tšempioniks ka 2008. aastal, kui ta McLarenis istus, sai 16. mitmekordne maailmameister.

«Maailmameister! Uskumatu!» röökis Hamilton maailmale pärast finišijoont, nagu tava ette näeb.

Ringraja veeres viibinud Briti prints Harry andis raadio teel vastsele võitjale ajaloolise hinnangu: «Sa oled legend!»

Võidušampanjat Hamilton paraku poodiumil juua ei saanud, sest alkohol on Abu Dhabis keelatud ning pilootidele pakutakse niinimetatud roosivett, mis, tõsi, vahutab kenasti.

«Elu parim päev, isegi parem, kui esimest korda maailmameistriks tulin,» kuulutas Hamilton ning andi au ka Rosbergile. «Ta oli kõva vastane. Kohtusime aastal 1997 ja rääkisime, et äge oleks üheskoos MM-tiitli nimel heidelda. Kahju, et tänane sõit nõnda lõppes.»

LISALUGU

Rosberg valas pisaraid

Ajal, mil tiimikaaslane Lewis Hamlton võidupidu pidas, istus Rosberg, löödud mees, kössis, kiiver peas ja pea maas ning nuttis – elu šanss luhtus, tal pole endiselt isa Kekele, 1985. aasta maailmameistrile, midagi vastu panna. Mercedese bosside sõnad – «Vabanda, et täna nii läks, kuid sa sõitsid terve aasta kui tšempion.» – pakkusid vähe lohutust.

«Olen äärmiselt pettunud, et võimaluse käest lasin,» rääkis Rosberg siis, kui pisarad neelatud. «Ebaõnnestusin. See, mis sõidu lõpus juhtus, polnud enam oluline, sest Hamilton võitis ausalt ja kindlalt. Ta vääris täna esikohta ja ka meistritiitlit, sest oli kokkuvõttes minust pisut parem. Hamilton oli tänavu parim mees rajal.»

Rosberg kiitis suurepärast heitlust Hamiltoniga ning lisas, et sääraste lahingute nimel ta võidu sõidabki: «Kogu aasta oli äärmiselt pingeline, aga samas ka fantastiline. Oli mõndagi head, millele võib ehitada tulevikku. Olen kahe viimase aasta jooksul olnud parim ajasõitudes ning nüüd tuleb saada parimaks ka võidusõidus.»

Kast

Abu Dhabi GP

1. Lewis Hamilton, 1:39.02,619, 2. Felipe Massa +2,5, 3. Valtteri Bottas +28,8, 4. Daniel Ricciardo +37,2, 5. Jenson Button +1.00,3, 6. Nico Hülkenberg +1.02,1, 7. Sergio Perez +1.11,0, 8. Sebastian Vettel Red +1.12,0, 9. Fernando Alonso Ferrari 1.25,8, 10. Kimi Räikkönen +1.27,8.

MM-sari kokku: 1. Hamilton 384, 2. Rosberg 317, 3. Ricciardo 238, 4. Bottas 186, 5. Vettel 167, 6. Alonso 161, 7. Massa 134, 8. Button 126.

Konstruktorite karikas: 1. Mercedes 701, 2. Red Bull 405, 3. Williams 320, 4. Ferrari 216, 5. McLaren 181, 6. Force India 155.

Märksõnad
Tagasi üles