Kui kõrvutada Raul Rebase kirjeldust riigikokku saamise meetoditest ja riigikogu liikme kirjeldust riigikogus «läbikukkunutest», saab ligikaudse pildi sellest, millise kuvandi esinduskogu on endale saanud. See ei ole mitte niivõrd arutelupaik ja nende arutelude baasil kujunevate arusaamade koht, vaid sõjatanner, kuhu neil, kes sõjamehele kohaselt karmil moel võidelda ei oska või ei taha, asja ei ole. Kuid väitleval arutelul ja sõjal on üsna vähe ühist. Riigi esinduskogu peaks toimima esimese alusel. Ometi toimib see pigem just viimase põhimõtete järgi.
Osa põhjustest on ilmselt selles, et väitlusvõimekus ei ole riigikokku pürgijatel alati nii hea, kui see olla võiks. Kuid see, näib, ei ole peamine: pigem on küsimus selles, et arusaam poliitika tegemisest kui lahingust on välja tõrjumas arusaama poliitika tegemisest kui väitlevast arutelust.
Ega sellest polekski suurt midagi, kui sellega ei kaasneks hulk arusaamu ja neil põhinevaid käitumisviise, mis kaasas käivad, kui poliitika tegemist sõja-metafoori järgi mõistma hakata. Peamised neist arusaamadest on vast kaks: küsimus vahendite lubatavusest ja sõjale omane nullsumma-mängu põhimõte.
Kui räägitakse poliitilistest väitlustest kui sõjapidamisest, peaks see justkui rõhutama asja olulisust, näitama eriolukorda ja välistama kõik küsimused vahendite kohta. Sõjas, teatavasti, on kõik vahendid lubatud, ning kuna tegu on eriolukorraga, siis tavapärased reeglid – näiteks et ad hominem pole lubatud argument - ei kehti ning seetõttu ei tohiks justkui ei vahendeid ega eesmärke kahtluse alla seada. Mõistliku aruteluga aga pole sel arusaamal just palju ühist.