Sisukord
Eesti
Postimees
26.02.2020
Parkimisfirmad koondusid ühe mütsi alla (1) Eesti EKRE apteegireformi tühistamise eelnõu kukkus läbi (7) «Ma elan siin. Koos emaga, juba 15 aastat» (22) Anneli Ammase hea ajakirjanduse preemia läks Võrumaale (1) Terviseamet: Põhja-Itaaliast saabujad püsigu kodus Majandus Börsidele jõudis viirus alles nüüd Välismaa Kreeka saatis migrandilaagrite ehitamiseks saartele märulipolitsei Kirjastaja vangistamine räsib Hiina ja Rootsi suhteid Merili Arjakas: kolmandad valimised ei too Iisraelis lahendust Arvamus Juhtkiri: karmavõlg Narvale (16) Erik Aru: kas faktidel on lootust? (2) Jüri Liiv: Vargamäe mürgine pärand (16) Jaak Prozes: kas Putin tuleb või ei tule, selles on küsimus (1) Eve Järve: keda kaitsevad reklaamiseaduse piirangud? Andreas Kaju: tío Bernie Meie Eesti Aimar Altosaar: Narva 2040 Aimar Altosaar: barokklinnast tööstuskeskuseks ja edasi (2) Lauri Vahtre: Narva vanalinn – teeme ära! (4) Kultuur Kuidas nautida õhtust juureravi (1) Kaalutus armastuse ja sõpruse vahel (1) Kõrvalt tulija triumf Sport Austraalias sündinud surfar tahab Eesti lipu all olümpiavõitjaks tulla (1) Saaremaa võrkpalliklubi unistab kahest kodumängust Autospordiliit annab avalikkusele valeinfot Tartu Miss Valentine toob võimlejaid kokku igast ilma otsast Lemmit Kaplinski viib volinikud jooksuringile Lubatud tähetorni lipuväljak lükkub aina kaugemasse tulevikku Tuigo kalmistule viivale kehvale teele paistab lootusekiir Alatskivi õunaaias algas uue kaupluse ehitus Tartu Uus Teater korgib lahti elu vastusteta küsimused Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Suur noos – Rail Balticu liiprid

3 min lugemist
Oleg Ossinovski FOTO: Liis Treimann / Postimees

Järgmise kolme-nelja-viie aasta ühe magusaima euroraha suurprojekti Rail Baltic ettevalmistamiseks moodustas majandusminister Urve Palo oktoobri alguses eraldi valdusettevõtte.

Tellijale

On see õige või mitte, aga tavaks see on olnud – sarnaste ettevõtete nõukogu kohti on erinevad koalitsioonid jaganud põhimõttel «kaks sulle, kaks mulle». Ettevõtte juht on valitud avaliku konkursiga.

Kõne all oleva meeskonna kiire komplekteerimine tuli Reformierakonnale mõneti üllatusena, sest on tavapärane, et sellise riigiettevõtte nõukogus on vähemalt üks majandusministeeriumi ja üks rahandusministeeriumi ametnik (viimast nõuab ka riigivaraseadus) ning üldise tavana koalitsioonipartnerite mõlema poole esindaja.

Euroopasse viiva Balti riikide ühisettevõtte Eesti tütarettevõtte juhiks sai endine Eesti Raudtee juhatuse liige Indrek Orav (sõelale jäi esmalt seitse, siis kaks kandidaati), nõukogu liikmeteks said Illar Kaasik, Anti Moppel ja Agris Peedu.

Kaasik on kuulunud nii Sotsiaaldemokraatliku Erakonna (SDE) kui ka Reformierakonna ridadesse. Pikemalt ja tihedamalt on ta aga varem olnud seotud sotside ning eeskätt Paloga Viimsi valla asjades (viimane on olnud sotside Viimsi piirkonna juht). Moppel on majandusministeeriumi nõunik, Peedu rahandusministeeriumi esindaja.

Rail Balticu Eesti trassi ehitamise ja sellega seotud ettevõtte mehitamise teeb tähelepanuväärseks see, et sotsiaaldemokraatide suurtoetaja Oleg Ossinovski on välja öelnud, et tal on soov asuda ehitama Eesti Rail Balticu raudteed. See kõik on loogiline, Ossinovski firma Skinest Rail on üks suurimaid Eestis ja tegutseb sel alal väga paljudes riikides.

25.02.2020 26.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto