Siinkohal ei mõtle ma tantsumuusika osa. See on minu osaletud ballidel olnud ikka asjakohane, kusjuures aastast aastasse mõneti erinenud. Näiteks ühel eelmistest ballidest tõmbas saali tantsupaare täis tõeline superstaar Anne Veski, kes oli laval ainult koos klahvpillimängijaga. Viimasel ballil oli kohvikus meeldiv kuulata samal ajal tantsides maestro Olav Ehala pillimängu ja Lauri Liiva laulu.
Vanemuise sümfooniaorkestri järgi avavalsi ning fokside, sambade ja rumbade tantsimine on juba ilmsesti sama vana hea traditsioon nagu Vanemuise ball ise. Läinud aasta eelviimasel õhtul esitasid kontserdimaja saalis ülejäänud aja mõnusat rütmimuusikat popid meeslauljad ja bänd vaheldumisi kolme kaunihäälse naisiluduse ja Swing ’n’ Joy Orchestraga. Tantsida ei meeldi küll kõikidele meestele, kuid ballil võib ju teha erandi, sest plusspunkte saab selle eest hiljem kodus tarvitada veel kaua.
Nii et tantsuga on kõik tipp-topp. Küll aga on olnud nurisemist kuulda selle kohta, mida pakuvad teatri ooperi-opereti-muusikali-, balleti- ja draamatrupp. Kõigepealt tuleb võidelda teiste ballilistega istekohtade eest saalis. Ja võidu korral tuleb loota, et operetikava, tantsuetendus ja draamatrupi programm pakuvad head üllatust.
Ja nüüd! Ja nüüd on karta, et kõik see jääb järgmistel aastalõppudel ära või toimub palju vähemas toreduses. Ei mingit ballimeeleolulist oodatud ja ootamatut teatrielamust, tantsu ja plusspunkte, kohalikku glamuuri ja eneseväärikuse kasvamist. Vanemuise ballide toetamise lõpetamisest kõneles meer Urmas Klaas, kes keerutas 30. detsembril ballil pärast selle avamist ise küll tantsu. Kas tõesti talle ei meeldi tants ja ball meie seltskonnas?