Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tagasivaade

FOTO: Peeter Langovits

Laupäeval õhtul, 16. jaanuaril 1993, jooksis Kopli poolsaare tipus, paarisaja meetri kaugusel rannast madalikule firma PKL tanker Kihnu. Laev oli teel Kopli põhjasadama kütuseterminalist Vanasadamasse, lastiks 1100 tonni kütust, sellest 700 tonni masuuti ja 400 tonni diislikütust.

Tellijale Tellijale

Juba pühapäeval asuti laeva päästma, kuid puhanguti kuni 30 m/s puhunud tormituul raskendas päästetõid. Kuni laev püsis madalikul, oli suur reostusoht. Kardeti, et kütuselastiga laev võib liigutamisel pooleks murduda.

See tähendanuks aga Eestile kõigi aegade suurimat naftareostust. Paar päeva Paljassaare lahes kivide vastu loksumist tekitas laeva põhjas vigastusi ning esmaspäevaks oli lahte lekkinud umbes 40 tonni mootorikütust. See oli väike kogus võrreldes sellega, mis oleks võinud merre sattuda.

16.01.2015 19.01.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto