N, 1.12.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Reisifirma reisikinnitused võivad olla võltsitud

Stinne Loo
, reporter
Reisifirma reisikinnitused võivad olla võltsitud
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments

Probleemid reisifirmalt Reisiks OÜ ostetud reisiteenustega jätkuvad. Paljud kliendid ei saanud läinud töönädala lõpus enam välismaalt koju tagasi, sest neile saadetud broneeringukinnitused ei kehti.

«Pidime reedel hakkama tagasi lendama, aga selgus, et meist kahe broneeringud ei kehti,» rääkis Kuubale lõksu jäänud ajakirjanik Tuuli Koch.

Võlaõigusseaduse järgi peab reisikinnitus sisaldama muuhulgas reisikorraldaja ja reisijate nime ja aadressi, kui leping on sõlmitud vahendaja kaudu, siis ka vahendaja nime ja aadressi, reisi kellaaegu ja kohti ning teekonna kirjeldust. Lisaks peab olema viidatud nõuetele reisist loobumise puhul ja võimalikele lisakuludele.

Segadusest broneeringukinnitusega on teatanud ka teised Reisiks OÜ kliendid. Tarbijakaitse avalike suhete juht Hanna Turetski-Toomik selgitas, et kõnealune «dokument» ei sisalda tarbija kontaktandmeid, mis tähendab, et lennufirmale pole neid ka edastatud. «Kui tegemist peaks olema ka reaalse broneeringuga, siis lennufirmal ei ole võimalust teavitada reisijat broneeringute muutmisest või tühistamisest,» rääkis ta,

Kochil õnnestus reisikorraldajaga ühendust saada SMSi teel. «Saatsime kohe sõnumi ja küsisime, mis juhtus, ning saime vastuse, et nad uurivad, kuid pärast pole enam ei sõnumitele ega telefonile vastatud,» kirjeldas ta.

Eesti sõprade abil pääses Koch laupäeval Kuubal lennukile, mis pealinna Havanna asemel lendas aga välja kuurortlinnast Varaderost. Kuigi tagasisõidupiletite hind läks tunduvalt kallimaks, pääses ajakirjanik üleeile õhtuks Eestisse. Eile õhtul oli aga Kochi reisiseltskonna liikmetest üks endiselt Saksamaal Frankfurdi lennujaamas.

Reisiks OÜ juhi Hanno Kivisilla sõnul ei olnud probleem mitte reisifirmas endas, vaid pangas. «Meie maksame raha edasi, pank pole seda aktsepteerinud ja meie raha on broneeringutes kinni,» selgitas ta ühele kliendile.

Märksõnad
Tagasi üles