Sisukord
Autosport
Postimees
22.01.2015
Eesti Toortoit – kas seda kassid ostaksid? Glamuurne kelm esines Eesti kodanikuna Kohus tühistas umbusaldusavalduse Viimsi juhtidele Haruldane nimi on saladus Riigikogu salvestised jäävad esialgu poolsuletuks Eesti lühiuudised Eestisse jõudis mobiilne seapõleti Idufirma juht: nad ei ole siin targemad kui meie Rootsi asüülitaotlejad kipuvad Eestisse ostlema Venemaa tahab panna allveelaevale mälestustahvli Pärnus peeti riigigümnaasiumi sarikapidu Politsei uurib petukahtlusega reisifirmat Reisiks OÜ Hiidlase elu päästis erakordne öine laevareis Palju õnne Eesti lühiuudised Horoskoop Kunstnik: Londonis on lihtne massi kaduda Majandus Majanduse lühiuudised Riik küsib õlikütte kasutajatelt lisaraha Euroopa Keskpank vajutab trükipressile Hardo Pajula raamat lahkab krediidikriisi ajalooliselt Ardo Hansson täna EKP nõukogus ei hääleta Välismaa Rootsi on Venemaa suhtes väga ettevaatlik Analüütikute sõnul tähendaks taandumine Putinile kaotust Välismaa lühiuudised Arvamus Mart Einasto, Peeter Lusmägi: tervema eluni Aarne Seppel: kas parteitiiger hüppab? Juhtkiri: sugulased omavahel Lugeja kiri Korrastatud «protokoll» Jarmo Mäkelä: miks Soome ja Eesti teineteist ei mõista? Postimees 1933. aastal Päeva karikatuur Peep Pahv: suusatamise päästmine Kultuur Vene «Leviaatan» versus Eesti «Mandariinid» Kurbmäng kolme kuulsuse, püstoli ja Mustafaga «Leviaatani» vastuvõtt Venemaal ulatub seinast seina Sport Spordi lühiuudised Tänak alustab koos maailma vägevaimate rallimeestega suurt hooaega Henri Anier: eesmärk on jõuda Inglismaa või Saksamaa kõrgliigasse Taaramäe Astanas: stressivaba võitlus koha eest marjamaal Tallinn Tallinna lühiuudised Tarbija Toortoit – kas seda kassid ostaksid? Enne lemmiklooma võtmist tuleb kümme korda mõelda Hiidlase elu päästis erakordne öine laevareis Tartu Firmad osalevad mainekatel messidel TPM graafik: kes kandideerivad riigikogu valimistel Tartus ja kuidas läks eelmisel korral Suusabuss viib tasuta Otepääle Piltuudis: kehvad lumeolud suusatajaid ei takistanud E-kunstisalong lahkub raeplatsilt Sepa staadioni saatus selgub täna Lenin jättis naised enamasti võrgutamata Maarja külla jõudis vajalik jõulukink Konguta kool paneb end proovile tehnoloogiavõistlusel MyFitness kasvas Tartu kesklinnas ligi poole suuremaks Meelelahutus Koomiks Sudoku

Tänak alustab koos maailma vägevaimate rallimeestega suurt hooaega

2 min lugemist
Ott Tänaku auto. FOTO: Timo Anis

Täna see algab – Monte Carlo rallil sõidetakse tänavuse autoralli MM-hooaja kaks esimest kiiruskatset ning pärast kaheaastast vaheaega on kuningliku WRC-sarja osalejate hulgas ka Eestioma rallipaar. M-Sporti värvides kihutavad Ford Fiestaga Ott Tänak ja Raigo Mõlder.

Eestlased pole Monte Carlo ralli suursoosikud, väga hea oleks lõpetada esikuuiku piirimail. Esikoha eest hakkavad ilmselt võitlema Volkswagenitel kihutavad Sebastien Ogier ja Jari-Matti Latvala ning viimaste aastate esinumbreid kimbutama tulnud, läbi aegade enim tiitleid võitnud rallimees Sebastien Loeb, kes on jäänud truuks Citroënile.

Ralli keskus asub Gapis, Ogierʼ kodukoha lähedal ja mõistagi on kogu kihutamisel valitseva maailmameistri jaoks eriline tähendus. «Gapi ümbrus on mu kodu, see on paik, kus ma sündisin, ning kindlasti annab see mulle vaimse eelise,» rääkis Ogier. Tema tiimikaaslane Latvala oli ettevaatlikum. «Ma ei hakka ralli võidu nimel liigselt riskima, minu eesmärk on võita hooaja lõpus maailmameistritiitel. Olen rahul, kui suudan siin jõuda esinelikusse,» ütles ta. «Ausalt öeldes olen alati rõõmus, kui suudan Monte Carlos tervena lõpetada.»

Loeb lubas aga anda nooremale põlvkonnale korraliku lahingu: «Iga kord, kui ma starti lähen, püüan anda endast parima. Nii ka seekord ning suurepärane on see, kui suudame siin võidelda võidu eest.»

Erinevalt kogenud konkurentidest on Tänakul tagataskust võtta vaid üks Monte Carlo ralli kogemus. Oma eelmisel WRC-hooajal 2012. aastal lõpetas ta seal koos Kuldar Sikuga 8. kohaga. Monte Carlo teed on salakavalad ning see muudab sealsetes tingimustes kogenematutel sõitjatel edu saavutamise keeruliseks.

Kiiruskatsetel võivad teeolud muutuda välgukiirusel – kui ühel pool mäge on tee puhas ja kuiv, siis teisel pool võib see olla jääga kaetud.

«Mõnel hetkel on pidamine täielik, kuid järgmisel momendil võib see üldse kaduda,» rääkis Tänak möödunud nädalal M-Sporti pressiteenistuse vahendusel. «Väga raske on leida enesekindlust nii, et ei lähe kordagi üle piiri, kuid me oleme rallisõitjad ning see on meie töö. Peame leidma tasakaalu kiiruse ja mugavuse vahel – see on Monte Carlos raskem kui teistes kohtades. Tuleb keeruline hooaja algus.»

Eile sõidetud testikatsel näitas Tänak 12. tulemust. Kõige kiirem mees oli Loeb, Kris Meeke kaotas 0,4 ja Ogier 1,1 sekundit. Tänak läbis testikatse neli korda, neist parimal sooritusel jäi ta Loebile alla 5,2 sekundit.  

Autoralli MM

Monte Carlo 22.–25.01

Rootsi 12.–15.02

Mehhiko 5.–8.03

Argentina 23.–26.04

Portugal 21.–24.05

Itaalia 11.–14.06

Poola 2.–5.07

Soome 30.07.–2.08

Saksamaa 20.–23.08

Austraalia 10.–13.09

Prantsusmaa 1.-4.10

Hispaania 22.-25.10

Wales 12.-15.11

Seotud lood
21.01.2015 23.01.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto