Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kui hea peab olema hea juht?

Raimo Ülavere koolitaja FOTO: Erakogu

«No meil on nii tore juht. Alati on tal meie jaoks aega. Ta kuulab meid alati ja kunagi ei tee valju häält ja on üldse selline inimeste inimene.» Kui ma kuulen kelleltki sellist juhikirjeldust, siis muutun ettevaatlikuks.

Tellijale Tellijale

Sest siis on üsna suur tõenäosus, et juht on tõepoolest meeldiv inimene, kellega on mõnus suhelda, kes on pigem sõber, hea semu kui juht, ning kes oma inimestelt liiga palju ei nõua. Sest … no ta ei ole lihtsalt selline. Ent samavõrra suur on siis ka tõenäosus, et selle juhi meeskond ei tee parimat tulemust. Sest sel juhul on tegu pigem klubiga kui sihtide saavutamiseks kokku tulnud meeskonnaga.

Ühes toredas tuhandete inimeste ja juhtide hinnanguid käsitlenud uuringus küsiti, kumb on tulemuslikkuse mõttes parem juht – kas nõudlik ja pigem autoritaarne tulemustele keskenduja või «inimeste inimene» ehk suurepärane kuulaja, toetaja. Selgus, et kõige kehvemaid tulemusi tegid «inimeste inimese» meeskonnad. Tõsi, vaid väga napilt paremad olid nõudliku juhi meeskonnad. Ent konkurentsitult parimaid tulemusi said meeskonnad, kelle juhid olid nii nõudlikud kui ka «inimeste inimesed». Ikka vastavalt vajadusele, inimesele, olukorrale.

13.02.2015 16.02.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto