Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Postimees 1933. aastal: Hiius maandus Wene õhupall

Hiius maandus Wene õhupall. Insenerid sattusid pärast eksisõitu Hiiumaale. Lennuäpardusele järgnes autoäpardus.

Neljapäewal peale lõunat maandus Hiiumaal Kärdla alewi ligidal Tuhala soos õhupall kahe sõitjaga. Selgus, et õhupalli reisijad olid Nõukogude Wene insenerid Konstantin Godunow ja Pawel Feodosenko. Wiimased olid teaduslikul otstarbel tõusnud õhtu Moskwas juba 21. skp, et sõita ida sihis, kuid sel päewal walitsenud tugew torm kandis nad hoopis teisale. Neljapäewal, nähes enda ees lahtist merd, kartsid õhusõitjad merrekukkumist ja otsustasid seepärast kiires korras maanduda. Nii sattusid nad Hiiumaale.

Hiiumaal maandunud wene insenerid ühes palliga otsustati toimetada Kärdlasse. Neil oli kaasas terwe rida waatlusaparaate ja 300 tscherwonetsit.

Neljapäewa keskpäeal pidid wene insenerid sõitma Kärdlast üle jää autol Haapsalusse, et jätkata teekonda Tallinna. Keskpäewal kell 2 alustati sõitu ja umbes 1 1/2 tunni pärast pidi oldama Haapsalus, kuid kuni kella kuueni sõitjaid Haapsallu ei ilmunud. Nüüd saadeti wälja otsijad, kes leidsidki kadunud üles. Nimelt oli juhtunud äpardus auto tagumiste ratastega, mis olid sattunud jääpraosse. Laupäewa hommikul jätkasid wene insenerid teekonda Tallinna, kus neid pidi üle antama N. Wene saatkonna korraldusse.

Õhupall, millel wenelased lendasid, oli umbes kuubikmeetri suuruse lahtise korwiga. Kokku kaalub õhupall 200 kilo.

Sellega on lahenenud Eesti kohal neil päewil nähtud õhupalli saladus. 26.02.1933

25.02.2015 27.02.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto