Sisukord
Kaup ja teenus
Postimees
04.04.2015
Eesti Mälumäng Reportaaž: Eston Kohvri kaheksa meetrit eesti keeles Dilbert Horoskoop Male Palju õnne Õnnelike kanade linlik elu Tagakülg Kinnine protsess tähendab erilisi nõudeid Eesti lühiuudised 0404esikas Fred, come to bed* Riigi südametunnistus Välismaa Läänekristlased meenutasid Kristuse kannatusi Lääne leppimine Iraaniga sõltub Teherani järgmistest sammudest Arvamus Päeva karikatuur Postimees 1894. aastal Keelevahetuse luule Madisoni madin Riigi südametunnistus Fred, come to bed* Juhtkiri: kas uus nädal toob meile kõhklusliidu? Rein Veidemann: vaikne laupäev John Lucas: jumalateotus Ülo Pikkov: 0,4 protsenti ööpäevas ehk Euroopa naarits ja eesti kultuur Abdul Turay: Vene laine Kultuur Emotsionaalne meistriteos Mida arvab Postimehe žürii filmist «Impromptu»? Aja auk. Marvini surm Kaka teeb karnevali Luulehetk – hetk luules Kass kalkarit ravimas Isetu isekus Keelevahetuse luule Minu sõber Victor Bâton Näha nähtamatut, kuulda kuulmatut, olla ise Sport Spordi lühiuudised Kalevi suur küsimus: kuidas asendada liidrit ja hoida vormi? Ajalugu ei muudetud, medalit ei saadud Materjaliga ongi praegu kehvasti Tarbija Õnnelike kanade linlik elu Antidepressant pole õnnetablett AK Analoogkosmosemeloodiad Emotsionaalne meistriteos Olme võidab ulmet Mida arvab Postimehe žürii filmist «Impromptu»? Aja auk. Marvini surm Nädala plaat. Haigemajast tagasi Minu sõber Victor Bâton John Lucas: jumalateotus Urmas Sõõrumaa teist nädalat pimedas toas Koduliigas tehti ajalugu Uued faktid munapühadest Kuidas tähistate munapühi? Ülo Pikkov: 0,4 protsenti ööpäevas ehk Euroopa naarits ja eesti kultuur Hiina küünitab üle müüri Räpp, mis pole kräpp Isetu isekus Ai-ai-ai-ai-tuline Kass kalkarit ravimas Sofi Oksanen: kuidas võltsitakse ajalugu Näha nähtamatut, kuulda kuulmatut, olla ise Arter Kuldaja hetked Vanadus pole argpüksidele Toidu-uudiseid Nagu vanaema Salme juures Horoskoop Rohelise sireeni lummus Kevadiselt roheline pastaroog Teeme kodus lihased mõnusaks! Kuhu soovitavad moeinimesed moereisile minna? Peep Talving, sadade elupäästja Kümme alustab, võidab üksainus Kellahelinal läbi Siberi Meelelahutus Koomiks Sudoku

Rohelise sireeni lummus

5 min lugemist
Maailmakuulus logo Kreeka mütoloogiast: merineitsi sümboliseerib Starbucksi asutajatele olulist mereteemat. FOTO: AFP / Scanpix

Merineitsiga logo, roheliste põlledega lõbusad baristad, pikalt looklev järjekord leti taga ja sageli vigaselt kirjutatud eesnimed papptopsidel – sellist vaatepilti võib näha tuhandetes maailma linnades, kus USA kuulus kohvikukett Starbucks on kanda kinnitanud.

Tellijale Tellijale

Starbucksi menu jälgides tekib aga paratamatult hulk küsimusi. Kuidas saab üks kohvik olla nii edukas, et professorid kasutavad seda ülikoolides eeskujuna? Miks on selle eduloost kirjutatud mitmeid raamatuid? Kuidas platseerus Starbucks Forbesi väärtuslike brändide edetabelis esimese kohvikuna 61. kohale (jäädes alla vaid kiirtoiduketile McDonald’s)? Miks ihkavad noorpaarid seal abielluda ning miks uute filiaalide avamine kergitab kinnisvarahindu? Miks ajas paar aastat tagasi levinud valeinfo kohviku Eestisse laienemise kohta paljud siinsed kohvifännid niivõrd kihevile? Kuigi üht kindlat edu valemit on võimatu välja nuputada, on järgmised seitse omadust aidanud olulisel määral kujundada väikesest röstikojast globaalse haardega kohvikuketi.

Innovatiivne igal sammul. Starbucks on pea kogu oma tegevusaja jooksul olnud sammukese teistest ees. Kui kohvikuketi praegune tegevdirektor Howard Schultz 1980ndate algul Milano-reisil Itaalia kohvikultuurist vaimustununa USAsse naasis, tundis ta vajadust seda kibekiiresti ameeriklastelegi tutvustada. Peagi saigi alguse trend, kus kohv omandas senisest palju laiema tähenduse ning moodsad cappuccino ja caffè latte muutusid oluliseks osaks ameeriklaste igapäevaelus. Et Schultzi arvates USAsse Itaalia stiilis pisikesed kohvikud hästi ei sobi, tuli ta välja ideega muuta kohvik omaette mugavaks mõnusa muusika ja atmosfääriga lõõgastuspaigaks. Ettevõtte uuendusmeelsust näitab ka selle tugev uurimis- ja arendusosakond, kus pidevalt uusi tooteid kokku segatakse või tehnoloogianippe välja mõeldakse. Edukas näide on 1990. aastate algul turule toodud jäine magus kohvijook frappuccino, mis on praeguseks muutunud üheks suviste ilmade hitt-tooteks. Starbucksi viimaste uuenduste seas on mobiilimaksed, populaarne mobiiliäpp ja juhtmeta mobiililaadimise võimalus, aga ka eksklusiivsemaid kohvisorte müüvad luksuspoed, väikesed ekspresspoed ning uue plaanina isegi kojukandeteenus.

03.04.2015 06.04.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto