Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kristina Vaksmaa: tarbija diskrimineerimise argipäev

Kristina Vaksmaa FOTO: Erakogu
Tellijale Tellijale

Pole saladus, et teisest riigist sooritatud netiostude taga ei ole üksnes laiem kaubavalik, vaid ka soodsamad hinnad. Tarbijapoolne tarkus seisnebki soodsamates «diilides». Piiriülene müük annab ka ettevõtjatele võimaluse olla EL siseturu kaubanduse osa. Miks siis ikkagi on tarbija elukohariik aeg-ajalt takistuseks kaupade ja teenuste ostmisel? Pean tunnistama, et mõnel juhul jääbki see lõpuni arusaamatuks.

Võtame hiljutise näite, kus Eesti tarbija soovis osta Belgia e-poest kohvipatju. Kauplus ei pakkunud tarnet Belgiast välja, kuid tarbija sooviski saadetise toimetamist oma sõbra aadressile Brüsselis. Ometi kaupleja keeldus tehingust, sest tarbija ip-aadress oli registreeritud Eestis, samuti oli maksmiseks kasutatav krediitkaart välja antud Eestis – mis sest, et tegemist oli ülemaailmse kaardiorganisatsiooni kaardiga. Võimalik kauplejapoolne äririsk jäi minul sel korral tuvastamata, küll aga tajusin siseturu toimimises esinevaid tõsiseid ning pahameelt tekitavaid takistusi.

11.05.2015 13.05.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto