Sisukord
Tallinn
Postimees
28.05.2015
Eesti Haarav loodusdokumentaal «Emajõe veemaailm» Postimees Kinos Palju õnne Der Spiegel: Eesti kvoot on 9896 Eesti lühiuudised Kommentaarid Eesti peaks vastu võtma 1064 pagulast Tallinn ehitab esindushoonetesse kolm invalifti Eesti suplusvesi osutus Euroopa silmis halvaks Cirque du Soleil annab Tallinnas kuus etendust Eesti lühiuudised Esikülg 28.05 Otsingugrupiga ühines sadu uusi inimesi Presidendi vastuvõttu kaunistanud kujud müüdi oksjonil Dilbert Tagakülg Horoskoop Mitu euroliidu riiki on kvootide vastu Majandus Estonian Air uuendas juhtkonda ja hangib odavamaid lennukeid Majanduse lühiuudised Äkki vene turistid siiski tulevad Välismaa Der Spiegel: Eesti kvoot on 9896 Eesti peaks vastu võtma 1064 pagulast Kommentaarid Soomes jagati ministrikohad ära Belgias seiskus elektrikatkestuse tõttu õhuliiklus Mitu euroliidu riiki on kvootide vastu Arvamus Postimees 1933. aastal: Eesti allweelaewastikku ehitama Andres Herkel: Meie reliikvia on vabadus Jüri Vendik: Uued «rahva reeturid» Tiiu Kuurme: Kaitstud lapsepõlv Päeva karikatuur Juhtkiri: 1064 broneeringut Eestisse Jaanus Piirsalu: rikas metseen, välismaa agent Mürakarude 5000: kümme parimat koomuskit Kultuur Draamafestivalil näeb auhinnatud lavastusi Pekingi ooperistaar on tänavalgi kuulus Sajanditevanune kunst Vihase, ent kahvatu poltergeisti teine tulemine Sport Vassiljev: hetkeseisuga sõidab Täht koondisega Rootsi FIFA sattus tähtsa päeva eel kriisi Kullamäe: tahan näha klubi ambitsiooni liikuda edasi Tallinn Luite elanikud asuvad kõigi vahenditega oma koduteed kaitsma Tallinna lühiuudised Tarbija Kompostida saab ka korteri köögis Vermikompostris muutub toit paari kuuga mullaks Tartu Tartu raad uuris vana masuudiraudteed Kunstnikele pakub huvi maalida ka eluruumi Nõo poiss ehitas lõbusa velomobiili Uues koolimajas käivad sisetööd Emajõgi – Tartu suurim promenaad Andres Liinat: milline on järgmiste meistrikarikate hind? Algas Tartu-Märja teelõigu remont Karlovat kunstis jäädvustab raamat Meelelahutus Koomiks Sudoku

Luite elanikud asuvad kõigi vahenditega oma koduteed kaitsma

2 min lugemist
Veerenni raudteeülesõit on 776 elanikuga Luite asumi ainus otseühendus kesklinnaga. FOTO: Liis Treimann

Luite Seltsi üleeilsel üldkoosolekul otsustasid asumi elanikud astuda ühisel jõul linnavalitsuse plaani vastu sulgeda Veerenni tänava raudteeülesõit, mis on asumi ainus otsetee kesklinna.

Tegutsema hakatakse kõikidel rinnetel: vaidlustatakse otsus kohtus, kogutakse selle vastu allkirju, korraldatakse avalikke protestiaktsioone. Kutsutakse appi teised asumiseltsid, ajakirjandus ja kõik head inimesed, kellel soovi kohalike elanike võitlust toetada. Koosolekul pandi juba kirja esmane plaan ning hakati ülesandeid jagama.

Esimene punkt oli selgitustöö. «Kahest küljest piirab ligi kaheksasaja elanikuga asumit raudtee ja kolmandast küljest Järvevana tee. Järvevana tee ja Liivalaia tänava vahele jääv Veerenni tänav, mille linnaisad plaanivad läbi lõigata, on asumi elanike ainus otseühendus linnaga.

Luite asum on nagu saar, mis on raudteede ja Järvevana tee vahel. Siia pääsebki peamiselt mööda Veerenni tänavat kas siis Järvevana tee või kesklinna poolt. Nüüd tahetakse kesklinna viiv tee kinni panna ja suunata kogu liiklus ligi kilomeetri kaugusel asuva raudteeviadukti alt läbi,» rääkis üks seltsi liige.

Elanikke ei pane muretsema niivõrd kodutee pikenemine, mis oleks selgelt ebamugav. Neid teeb murelikuks rahvasuus Kaamose auguks kutsutud raudteeviadukti alt läbi viiv tee, mis on nende hinnangul kogu sinna suunatava liiklusvoo jaoks liiga kitsas ja ohtlik. «Kui seal peaks juhtuma mõni liiklusõnnetus või mõni suur veok lihtsalt välja surema, siis on kogu tee kinni,» arvas teine.

Linnavalitsuse tellimusel inseneribüroos Stratum valminud Veerenni raudteeülesõidu liiklusuuringul on seltsi liikmete hinnangul see viga, et see kajastab vaid praegust olukorda.

«Kui autode arv jääb selliseks nagu nüüd, siis 1,8 kilomeetrit autoga sõita ei ole justkui väga palju. Aga samal ajal on linnavalitsus ise heaks kiitnud Filtri tee ja raudtee vahele jääva kinnistu detailplaneeringu, kuhu on ette nähtud massiivsed büroohooned kaheksa tuhande töökoha ja nende juurde kuuluva kahe tuhande parkimiskohaga. Tulevikku vaadates Tallinn arvestab, et selle koha liikluskoormus peaks oluliselt tõusma, aga seesama Stratumi uuring seda loomulikult ei käsitle,» nentis üks seltsi liige.

Mainitud arendus pole selles piirkonnas sugugi ainus. Selle vastas otse üle Filtri tee asub praegu Tallinna vangla, mis peaks sealt lähiaastatel ära kolima, ning ka praegune vangla territoorium ehitatakse tulevikus täis, see suurendab kogu piirkonna liikluskoormust veelgi.

Nii kardavadki inimesed, et ülesõidu sulgemine ei tähenda ainult kodutee pikenemist 1,8 kilomeetri võrra, vaid igapäevast 1,8-kilomeetrise ummiku läbimist.

Peale selle kahtlustavad inimesed, et linnaametnikud pole euroraha taotlemisel kõike päris ausalt teinud. Nende hinnangul on Veerenni raudteeülesõidu sidumine Ülemiste liiklussõlmega täiesti meelevaldne. Linnavalitsusel aga on Ülemiste liiklussõlme rahast saamata täiendav summa, mida makstakse raudteeohutuse realt ja ainult tingimusel, et ühetasandiline raudteeülesõit suletakse.

Seotud lood
27.05.2015 29.05.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto