Mari Kalma: kuhu kadus mõtlemine?

Mari Kalma

FOTO: Erakogu

Noored inimesed, kes suudavad kriitiliselt mõelda, analüüsida ning pidevalt ärgitada ennast ja teisi mõtlema, on need, kellest sõltub Eesti tulevik, kirjutab Tartu ülikooli tudeng Mari Kalma.

Ülikool on lakanud olemast koht, kus tudeng saaks rakenduskõrgkoolist kvalitatiivselt erinevat haridust. Ideaalis peaks ülikool olema koht, kus kasvatatakse mõtlemisvõimelisi inimesi, homse päeva juhte. Mida suuremat rõhku pannakse praktilistele ainetele, seda suurem on kadu, kui inimene ei peaks ühel hetkel oma erialal töötama. Kui suur on aga tõenäosus, et inimene töötab samal erialal oma elu lõpuni?

Isegi kui see peaks nii olema, siis kas ei anna töötajale suuremat eelist oma eriala parem tundmine laiemas pildis, loogilise mõtlemise oskus? On palju oskusi, mis on töö käigus õpitavad ning mille õpetamisele ülikool ei peaks tähelepanu pöörama. Arvestades meeletut inimpotentsiaali, mis on ülikoolides õppejõudude näol, on selge, et ülikoolil on suhteline eelis tudengite mõttemaailma avardamiseks, mitte aga oskuste andmiseks.

Tagasi üles