Sisukord
Kommentaar
Tänane leht
10.06.2015
Eesti Pihtla vallas haudub sookurg kartuleid ÜRO agentuuri esindaja kutsub solidaarsusele Eesti lühiuudised Tagakülg Oma ala tõelised tipud Lumesillal peatumine võis saada saatuslikuks Peep Kala ei usu köieta ronimist Esikas 10.06 Viimane blogipostitus jäi läinud pühapäeva 1974. aastal kaotas Pamiiris elu kolm Eesti mägironijat Peruus kadus kolm Eesti mägironijat Sillamäel puhkes Silmeti hoones tulekahju Valitsus ei soostu sundkvootidega Palju õnne Jaan Künnap: nelikul võis puududa köis Dilbert Kas seadus teeb vägistajale liiga? Majandus VKG juht Priit Rohumaa lahkub ametist Firmaautode käibemaksusüsteem tuleb ümber teha Välismaa ÜRO agentuuri esindaja kutsub solidaarsusele Välismaa lühiuudised Soome uus peaminister: raskused ongi selleks, et inimene nendega hakkama saaks Venemaa süüdistab Ponomarjovi suuremahulises riisumises Arvamus Mart Raudsaar: poliitkorrektsus kui Euroopa pimesool Indrek Madar: kõik räägivad, lahendusi ei paku keegi Juhtkiri: mäed ei andesta Mihhail Jevdokimov: Tallinna ja Moskva vahelise reisirongiühenduse peaks taastama Postimees 1926. aastal: kuidas sündis Poola presidendi wannutamine. Andres Ammas: öö ei ole kvaliteetne aeg seaduste loomiseks Jüri Ratas: viis soovitust SDE ja IRLi uutele juhtidele Kultuur Mait Malmsten: «Billy Elliot» läks juba ammu hapuks Vahel piisab vaid sõrmedest RAM viis eesti koorilaulu Kanadasse Sport Spordi lühiuudised Mis saab Eesti korvpalliliigast? Maksuamet esitas klubidele rahanõude Epeenaised jätkasid medalisadu üliväärtusliku hõbedaga Kuidas läheb? «Lõin paar väravat!» Balta naaseb lemmikala juurde Tarbija Peavalu võib viidata tõsisemale tervisehädale Tartu Linn suurendas elektrihankes taastuvenergia nõuet Sõpruse ringi männikust kadus onn ja lahkus siilipere Google´i auto jäädvustas Tartus tegutseva tänavakunstniku Vähikliiniku palatid vajavad monitore Töömalev pakub nii tööd kui lõbu Valvas kodanik päästis päästetavad kalad päästja käest Tartus Viljandi maanteel paljastus vana munakivisillutis Tudengid üllatasid teispoolse Kalevipoja ja koerakottidega Meelelahutus Koomiks Sudoku

Mihhail Jevdokimov: Tallinna ja Moskva vahelise reisirongiühenduse peaks taastama

2 min lugemist
Mihhail Jevdokimov FOTO: Toomas Huik

Tallinna ja Moskva vahelise reisirongiühenduse peaks muidugi taastama, kuid sealjuures tuleks vältida seniseid möödalaskmisi ja ebamugavusi. Varasem ärimudel end ei õigustanud.

Vaatamata sellele, et reisirongiliiklus Eesti ja Venemaa pealinnade vahel lõpetas oma eksistentsi vaid mõne nädala eest (viimane rong Moskvasse väljus 17. mail, tagasi aga 18. mail), hakati kohe rääkima, kuidas seda taasavada.

Eesti Raudtee juhi kt Ahti Asmann teatas juba 20. mail, et «ettevõte töötab aktiivselt reisiliikluse taastamiseks.» Möödunud nädala lõpus kinnitas huvi Tallinn-Moskva rongiühenduse vastu ka Vene pool Venemaa Raudtee asepresidendi Vadim Morozovi isikus.

Asmanni hinnangul tuleks välja töötada selline skeem, mis on majanduslikult efektiivne, konkurentsivõimeline ja kindlustab reisijatele vastuvõetava hinnataseme. Sellega on varem olnud tõsiseid probleeme.

Kui kõnelda piletihinnast, siis see on alati mõistatuseks jäänud. Mitte hinnakujunemise mõttes, mida on võimalik välja arvestada, vaid selles, kellele see hind on suunatud. Viimase ajani pakuti Tallinn-Moskva liinil üksnes kaht varianti: istekohtadega vagun või kupeevagun. Sealjuures reisijate eelistustest, säästlikkusest või mugavusest sõltumata. Alternatiivid osutusid ligitõmbavamaks, ning mis kõige tähtsam – odavamaks.

Bussisõit Peterburi, sealt aga rongisõit Moskvasse platskaardiga või vedamise korral isegi kupeevagunis läks maksma vähem kui pilet Tallinn-Moskva rongi istekohtadega vagunis. Otselend lennukiga maksis umbes sama palju kui koht kupees, aga lend ümberistumisega Riias isegi vähem.

Kui lisada juurde see, et istekohtadega vagunis tuleb veeta öö kägaras ebamugaval istmel, aga kupeevagunis äratatakse teid enne riigipiirile jõudmist, siis muutub argument, et rongiga oleks justkui mugavam reisida, üpris väheveenvaks. Läbi Peterburi reisides on piiriületus õhtul, aga hiljem juba rongile istudes võib kuni Moskvasse jõudmiseni rahulikult magada. Lennureisiks kulub isegi vahemaandumisega Riias ja lennujaamast linna jõudmisega vaid mõni tund.

Tallinn-Moskva reisirongi viimastel töökuudel üritati olukorda parandada: lõpuks ometi lisandus võimalus sõita platskaardiga, varem ostetud piletid sai kätte soliidse hinnaalandusega. Aga isegi need sammud ei andnud vajalikku tulemust, sest hind osutus ikkagi konkurentsivõimetuks.

Reisirongiliiklus Tallinna ja Moskva vahel omab kahe riigi suhete seisukohalt muidugi ka olulist sümbolväärtust. Selle taasavamist tuleks üksnes tervitada. Kuid selleks, et ehitada üles jätkusuutlik ärimudel, jääb sümboolikast üksi väheks. Seda võiks tulevikus arvesse võtta.

Karikatuur. Autor: FOTO: Urmas Nemvalts
Seotud lood
09.06.2015 11.06.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto