Sisukord
Arvamus
Postimees
10.06.2015
Eesti Pihtla vallas haudub sookurg kartuleid ÜRO agentuuri esindaja kutsub solidaarsusele Eesti lühiuudised Tagakülg Oma ala tõelised tipud Lumesillal peatumine võis saada saatuslikuks Peep Kala ei usu köieta ronimist Esikas 10.06 Viimane blogipostitus jäi läinud pühapäeva 1974. aastal kaotas Pamiiris elu kolm Eesti mägironijat Peruus kadus kolm Eesti mägironijat Sillamäel puhkes Silmeti hoones tulekahju Valitsus ei soostu sundkvootidega Palju õnne Jaan Künnap: nelikul võis puududa köis Dilbert Kas seadus teeb vägistajale liiga? Majandus VKG juht Priit Rohumaa lahkub ametist Firmaautode käibemaksusüsteem tuleb ümber teha Välismaa ÜRO agentuuri esindaja kutsub solidaarsusele Välismaa lühiuudised Soome uus peaminister: raskused ongi selleks, et inimene nendega hakkama saaks Venemaa süüdistab Ponomarjovi suuremahulises riisumises Arvamus Mart Raudsaar: poliitkorrektsus kui Euroopa pimesool Indrek Madar: kõik räägivad, lahendusi ei paku keegi Juhtkiri: mäed ei andesta Mihhail Jevdokimov: Tallinna ja Moskva vahelise reisirongiühenduse peaks taastama Postimees 1926. aastal: kuidas sündis Poola presidendi wannutamine. Andres Ammas: öö ei ole kvaliteetne aeg seaduste loomiseks Jüri Ratas: viis soovitust SDE ja IRLi uutele juhtidele Kultuur Mait Malmsten: «Billy Elliot» läks juba ammu hapuks Vahel piisab vaid sõrmedest RAM viis eesti koorilaulu Kanadasse Sport Spordi lühiuudised Mis saab Eesti korvpalliliigast? Maksuamet esitas klubidele rahanõude Epeenaised jätkasid medalisadu üliväärtusliku hõbedaga Kuidas läheb? «Lõin paar väravat!» Balta naaseb lemmikala juurde Tarbija Peavalu võib viidata tõsisemale tervisehädale Tartu Linn suurendas elektrihankes taastuvenergia nõuet Sõpruse ringi männikust kadus onn ja lahkus siilipere Google´i auto jäädvustas Tartus tegutseva tänavakunstniku Vähikliiniku palatid vajavad monitore Töömalev pakub nii tööd kui lõbu Valvas kodanik päästis päästetavad kalad päästja käest Tartus Viljandi maanteel paljastus vana munakivisillutis Tudengid üllatasid teispoolse Kalevipoja ja koerakottidega Meelelahutus Koomiks Sudoku

Indrek Madar: kõik räägivad, lahendusi ei paku keegi

5 min lugemist
Indrek Madar FOTO: Peeter Langovits

Viimastel nädalatel on juhtunud mitu avalikkust šokeerinud rasket liiklusõnnetust. OÜ Autosõit sõiduõpetaja Indrek Madar rääkis intervjuus Liis Vaksmannile, et Eesti liiklus vajaks praegu tõhusamat järelevalvet, kuid see on ainult osa tervikpildist.

Tellijale Tellijale

Eesti rahvuslik liiklusohutusprogramm koostati aastateks 2003-2015. Mis edasi saab?

Tuleb jätkuprogramm. Peaks olema juba töös ja kõik läheb edasi. Oleme olnud väga tublid: eesmärk on täidetud ja oluliselt kiireminigi, kui programm ette nägi. Samas ei ole mul vähimatki põhjust rahuloluks.

Eesmärk oli, et aastas ei hukkuks rohkem kui sada inimest. Kui reaalne on, et 2020. aastaks suudame hukkunute arvu veel hüppeliselt vähendada?

Kui laps õpib ujuma, siis alguses on läbitavalt distantsilt sekundeid kärpida väga lihtne. Mida lähemale jõuame füüsiliste võimete piirile, seda keerulisem see on. Jõudsime ca 200-lt hukkunult ca 100ni. See on palju lihtsam kui tulla 100 pealt 50 peale. Protsentuaalselt on vahe ju sama.

Mis meid seni aitas? Suuresti jäi sinna ajajärku Eesti sõidukipargi turvalisemaks muutumine. Kui hukkunute arv vähenes, siis vigastatute arv mitte nii palju. Inimesed, kes varem oleksid hukkunud, sattusid tänu sõidukite passiivse turvalisuse paranemisele – turvavööd, turvapadjad, kogu sõiduki konstruktsioon – nüüd vigasaanute lahtrisse. Osa pääses tänu parematele sõidukitele ka vigastusteta.

Eesti on nii väike, et juba üks raske liiklusõnnetus mõjutab statistiliselt kogu üldpilti. Kui aasta jooksul jääb ära kaks rasket liiklusõnnetust, kus üheaegselt hukkuks kolm-neli inimest, siis protsentuaalselt on erinevus juba suur.

09.06.2015 11.06.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto