Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Eesti Telekom paneb IKT idufirmadele õla alla

Idufirmad saavad uue võimaluse arengu kiirendamiseks. FOTO: PantherMedia

Eesti Telekom on pannud pead kokku ürituste sarja Garage48 korraldajate ning start-up'ide kiirendiga Startup Wise Guys ja loonud uue programmi VUNK, mis võimaldab iduettevõtetel kiiremini areneda.

Garage48 aitab iduettevõtetel ellu viia mitmesuguseid ärilisi algatusi. Sarja asutaja Ragnar Sassi sõnul osutub kümnest idufirmast üheksa ebaedukaks peamiselt selle tõttu, et tootele või teenusele ei suudeta leida sobivat turgu.

Probleemi  lahendamiseks on Eesti Telekom koostöös Garage48 ja Startup Wise Guys'iga loonud uue äriideede kiirendusprogramm VUNK, mis loob silla start-upʼide ning neile sobivaimate turgude ja investorite vahele. Keskendutakse eeskätt infotehnoloogia ja telekommunikatsiooni valdkonnas tegutsevatele idufirmadele.

Eesti Telekom paneb idufirmadele õla alla nii tehnoloogilises kui rahalises mõttes. Kõige perspektiivikamate programmi valitud start-upʼide arengusse investeeritakse 10 000 eurot, mida idufirmad saavad kasutada näiteks turunduseks ja tootearenduseks. Programmi ühe asutaja Andres Peetsi sõnul on summa idufirma jaoks piisavalt suur välja selgitamaks, kas start-upʼil on potentsiaali ning vajadust täiendava rahastuse jaoks.

Eesti Telekom lõikab samuti programmist kasu, kuna loodab idufirmadega koostööd tehes klientidele uusi tehnoloogilisi lahendusi pakkuda. Osalust idufirmas ei võeta. Ettevõtte uute äride juhi Holger Haljandi sõnul on üks programmi eesmärke innustada firma töötajaid ka iseseisvaid start-upʼe looma.

Esimene programmiga seotud üritus toimub 18.juunil, kus moodustuvad meeskonnad, kelle hulgast selgub septembri lõpuks  1-2 potentsiaalseimat edukat start-upʼi. Finalistidele algab neli nädalat kestev intensiivne programm, mille raames õpitakse Startup Wise Guysi mentorite abiga nii ärimudeli arendamist, sihtturgude määramist, investoritega suhtlemist, tootearendust kui ka investeeringuid ja ideede esitlemist.

Programm kestab 23. oktoobrini ning hakkab kõigi eelduste kohaselt toimuma igal aastal.

10.06.2015 12.06.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto