Eesti esimese kitsarööpmelise, Pärnu-Valga raudtee ehitamisega alustati 120 aastat tagasi, mais 1895, ja see avati liikluseks aasta hiljem 6. oktoobril.
Pärnu esimene linnapea Oscar Alexander Brackmann (1841–1927) laskis Pärnu raudteejaama ehitada oma maja lähedusse, kuid maad Juurdeveo Raudtee Seltsile anda ei tahtnud. Seepärast tuli jaamahoone rajada endise bastioni alale, kust kunagine muldkindlustus veeti vana vallikraavi täiteks.
Sellest veidrusest hoolimata tuleb Brackmanni kiita, sest ta pani aluse Pärnu kuurordi plaanipärasele arendamisele. Ning peale selle, et tema valitsemisajal loodi linnale raudteeühendus, hakati Pärnus esimesena Vene impeeriumis plahvatusohtliku gaasi asemel kasutama tänavate valgustamiseks elektrit. Pärnu linnavalitsus oli võtnud eeskuju Waldhofi vabrikust, mis omakorda sündis tänu raudteele.