Sisukord
Nädala näod
Postimees
20.06.2015
Eesti Mälumäng Siseministeerium ei näe USA saatkonnal süüd Horoskoop Male Palju õnne Dilbert Eesti lühiuudised Tagakaas Reformierakonna reiting sööstlaskumises Keila-Joal tabalukuskulptuur Vabadus väljendeid valida Lendav rahvavaenlane Teravaid elamusi otsimas Välismaa Kreeka jõudis taas maksejõuetuse veerele Taanlased vahetasid punased siniste vastu Välismaa lühiuudised Arvamus Postimees 1936. aastal: ujuwad teraskindlused Läänemerel Juhtkiri: vaba radikaali fenomen Mart Kivastik: 42 grammi Peeter Langovitsi tagasivaade: Keilas avasid printsessid SOS-lasteküla Tõnis Oja: Euroopa on Grexitiga leppinud Päeva karikatuur Arko Oleski essee: vaikimisi Vabadus väljendeid valida Lendav rahvavaenlane Presidendina põrunud Bussikonduktorist miljardäriks Kultuur Kuidas võtab Postimehe žürii kokku Eesti filmi hooaja? Lood on need, mis loevad Eesti film: 4 kahe miinusega Kahju, et vana Supilinn tasapisi kaob Vuntsid ja diskokera Aja auk. Tehisorkester Psühhedeelia üleküllus Ikka punane Eepiline kolmas tulemine Detroit kohtub Chicagoga Nädala plaat. Tänavate räpibuldooser Sport Spordi lühiuudised Presidendina põrunud Ingrid Puusta: väikeste sammudega medalite suunas Eesti koondist tabas valus tagasilöök Maailma rikkaima sportlase viimane valik võib üllatada Tarbija Bussikonduktorist miljardäriks Külaselts muudab elu maal põnevaks AK Eepiline kolmas tulemine Psühhedeelia üleküllus Nädala plaat. Tänavate räpibuldooser Detroit kohtub Chicagoga Eesti Raudtee otsib juhti Arko Oleski essee: vaikimisi Viimased uudised Eesti Elu — Estonian Life Teeme rahval tuju paremaks Meie enda armastatud Rosamunde «Kodu» Eesti südamesõnana Arter Kodust keset linna maale elama Kodu põnevaks Eesti disainerite abiga Horoskoop Suvi algab Suvine «Detektiivimäng» paneb kuulsused üksteist taga ajama Mart Müürisepp: lunastan Dorian Grayna enda tegusid Maitsereisid Pakrile privaatkokaga Nõuandeid, millega võiksid mehed oma suvegarderoobi värskendada Ürdimarinaadis kana suvikõrvitsa ja Parmesaniga Mees metsast Suvised moetähed igale maitsele Meelelahutus Koomiks Sudoku

Bussikonduktorist miljardäriks

2 min lugemist
Brian Souter FOTO: Andrus Peegel

Inimestele meeldivad lood ajalehepoistest, kes on miljonäriks saanud, sest see annab usku ja lootust, et kõik on võimalik. Just sellise loo kangelane on Šoti miljardär Brian Souter (61). Sööritiitlit kandev mees, kes kasutab siiani nuppudega mobiiltelefoni (luubita) ja Tallinna nooblis hotellis toimuva pressikonverentsi ajal veab ise suure kõlari teise kohta, sest vana bändimehena käib võimendi vale paigutuse tõttu tekkiv vile talle närvidele.

Kui vanamoodsas eduloos alustab miljonär ajalehemüüjana, siis bussijuhi poja Souteri esimene töö oli kahekorruselise bussi konduktor.

Souter ei varja, et talle edu toonud ärimudel on inspireeritud odavlennufirmadest Ryanair ja Easyjet. Kui seni kalleid lennukipileteid on võimalik müüa nii odavalt ja sealjuures majanduslikult edukalt, siis miks ei peaks see võimalik olema kaugliini busside puhul, meenutas ta Tallinnas käies oma bussiäri algust.

Kaks kahekorruselist bussi Šotimaal ja korralik veebileht panidki aluse Souteri bussiärile. Praegu kuulub talle 13 000 bussi, mis vuravad nii Ameerika Ühendriikides, Uus-Meremaal kui ka Euroopas. Lisaks veel rongifirma Suurbritannias ja reisipraamiäri Bosporuse väinas.

Nüüd on ta otsustanud hakata oma odavate punaste bussidega vallutama Balti riike ja võtab esimesena ette Eesti. Miks? Avatud majandus ja pisike riik, kus enamik suuri linnu on pealinnast vaid paaritunnise bussisõidu kaugusel, kiidab ta Eestit.

Superbusi Eestisse tulek annab selget tunnistust sellest, et firma teab, kuidas äri ajada. Kuna praegu on kohalikud bussifirmad magusamad väljumised juba hõivanud, alustab Superbus oma sõite Tallinnas reisisadamast. Seal see piirang ei kehti, pealegi saab bussifirma võtta kerge vaevaga peale kõik laevalt tulijad, olgu need siis võõrsil töötavad eestlased või turistid, kes muidu peaksid kompsudega läbi linna bussijaama seiklema.

Ka sõidukite valik on Souteril hoolega läbi mõeldud. Firma kasutab alati kahekorruselisi busse, sest esiteks jäävad need inimestele hästi silma ja aitavad kaubamärki teadvustada, ilma et peaks reklaami peale raha kulutama. Teiseks on sellistes bussides poole rohkem kohti – 89 – ja seetõttu on võimalik müüa 40 piletit üliodava hinnaga, samas kui Eesti firmadele on jõukohane vaid mõne sellise pileti müük poole väiksema bussi kohta.

Ükskõik, kui muhe ja meeldiv Sir Brian Souter inimesena ka poleks, on selge, et tema odavate piletihindadega bussid toovad nii mõnelegi kohaliku bussifirma omanikule unetud ööd ja masendunud päevad. Arvata võib, et mitte ainult neile. Mõne aja pärast ka bussireisijatele, sest ilmselt lõpetab seni väiksemaski kohas peatunud buss sõitmise – nii kurb kui see ka poleks, bussifirmadele toovad tulu vaid suurte linnade vahel sõitjad. Sama juhtus eelmisel aastal Elroni uute rongide liinile tulekuga. Kuuldavasti on üks Eesti suuremaid vedajaid juba otsustanud sügisel Narva bussiliinil paarist väljumisest loobuda.

Millal see juhtub, näitab vaid aeg. Igatahes lubas Souter, et turunduse nimel raha kokku ei hoita ja paar esimest kuud on ta valmis kõiki reisijaid vedama ühe euro eest. Mis juhtub siis, kui Eesti bussiturg on vallutatud, näeme ilmselt varsti.

Seotud lood
19.06.2015 22.06.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto