P, 25.09.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Toomas Peterson: kas odavlennufirmaks muutumine päästaks Estonian Airi?

Toomas Peterson
, Estonian Airi ja lennuameti endine juht
Toomas Peterson: kas odavlennufirmaks muutumine päästaks Estonian Airi?
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
TLNPM02: TOOMAS PETERSON  : TALLINN, EESTI,  26NOV  01-
Lennuametis toimus pressikonverents, millel osalesid lennuõnnetust uuriva komisjoni liikmed. Pildil Lennuameti peadirektor Toomas Peterson.
-pl/ Foto PEETER LANGOVITS   POSTIMEES
TLNPM02: TOOMAS PETERSON : TALLINN, EESTI, 26NOV 01- Lennuametis toimus pressikonverents, millel osalesid lennuõnnetust uuriva komisjoni liikmed. Pildil Lennuameti peadirektor Toomas Peterson. -pl/ Foto PEETER LANGOVITS POSTIMEES Foto: PEETER LANGOVITS/PM/EMF

Turuloogika on halastamatu: nii väikeste turgude jaoks nagu Eesti, Läti ja Leedu võiks olla maksimaalselt üks lennufirma. Üks tee Estonian Airi päästmiseks oleks selle odavlennufirmaks muutmine, kirjutab lennundusekspert Toomas Peterson.

Lennufirmad on müünud ja müüvad ka edaspidi peaasjalikult usaldust. Usaldus tähendab nii lennuohutuse reeglite täitmist kui ka kliendi lootust, et firma rahaline seis lubab tal lende ka tulevikus teha, mistõttu tekib kindlus osta pileteid kauaks ajaks ette, mis on ülimalt oluline tingimus lennufirma kestmiseks.

2009. aastast kannab meie peamine õhuvärav Lennart Meri nime. Eelmisel aastal läbis Tallinna lennujaama pisut üle 2 miljonit reisija, kellest rohkem kui veerandi moodustasid Estonian Airi kliendid. President Lennart Meri on ühes oma kõnes väitnud: «Usaldus ei ole kaasavara, mida on kogutud sukasäärde, kuni see täis on saanud. Usaldust tuleb igal jumala hommikul uuendada, päevast päeva taastada, kasvatada nagu kapitali ja hoida nagu algkapitali.» See ütlus peaks kehtima ka Estonian Airi kohta.

Tagasi üles