Sisukord
Tarbija
Postimees
26.02.2020
Parkimisfirmad koondusid ühe mütsi alla (1) Eesti EKRE apteegireformi tühistamise eelnõu kukkus läbi (7) «Ma elan siin. Koos emaga, juba 15 aastat» (22) Anneli Ammase hea ajakirjanduse preemia läks Võrumaale (1) Terviseamet: Põhja-Itaaliast saabujad püsigu kodus Majandus Börsidele jõudis viirus alles nüüd Välismaa Kreeka saatis migrandilaagrite ehitamiseks saartele märulipolitsei Kirjastaja vangistamine räsib Hiina ja Rootsi suhteid Merili Arjakas: kolmandad valimised ei too Iisraelis lahendust Arvamus Juhtkiri: karmavõlg Narvale (17) Erik Aru: kas faktidel on lootust? (2) Jüri Liiv: Vargamäe mürgine pärand (17) Jaak Prozes: kas Putin tuleb või ei tule, selles on küsimus (1) Eve Järve: keda kaitsevad reklaamiseaduse piirangud? Andreas Kaju: tío Bernie Meie Eesti Aimar Altosaar: Narva 2040 Aimar Altosaar: barokklinnast tööstuskeskuseks ja edasi (2) Lauri Vahtre: Narva vanalinn – teeme ära! (4) Kultuur Kuidas nautida õhtust juureravi (1) Kaalutus armastuse ja sõpruse vahel (1) Kõrvalt tulija triumf Sport Austraalias sündinud surfar tahab Eesti lipu all olümpiavõitjaks tulla (1) Saaremaa võrkpalliklubi unistab kahest kodumängust Autospordiliit annab avalikkusele valeinfot Tartu Miss Valentine toob võimlejaid kokku igast ilma otsast Lemmit Kaplinski viib volinikud jooksuringile Lubatud tähetorni lipuväljak lükkub aina kaugemasse tulevikku Tuigo kalmistule viivale kehvale teele paistab lootusekiir Alatskivi õunaaias algas uue kaupluse ehitus Tartu Uus Teater korgib lahti elu vastusteta küsimused Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Isesõitev auto hiilib lähemale

3 min lugemist
Allkiri: Chrysler kutsub pärast edukat häkkimist esindustesse kontrolli 1,4 miljonit Grand Cherokeed, et vältida võimalike sarnaseid juhtumeid tulevikus. FOTO: Reuters / Scanpix

Business Insider kirjutab, et isesõitvate autodega võivad nende omanikud iga aasta säästa kopsakaid summasid. Näiteks 1000 USA dollarit aastas on väljaande hinnangul võimalik kokku hoida juba ainuüksi kindlustusest. Valdkonna start-up-ettevõte Metro Mile märgib, et kui inimese juhitud Tesla Model S-i aasta kindlustus maksab Ühendriikides 1942 dollarit, siis isesõitva mudeli puhul kahaneks see summa ilmselt 388 dollarini. Üldsusele kättesaadavama Honda Accordi kindlustus ookeani taga maksab 1158 dollarit aastas; kui auto aga ise liiguks, oleks kulu ilmselt 232 dollarit.

Tellijale

Kindlustusmaksed muutuvad väiksemaks tänu liiklusõnnetuste arvu vähenemisele. Kuna praegu veel isesõitvaid autosid ei ole, siis on õnnetuse peaaegu alati põhjustajaks inimene, kui tehnilised rikked välja jätta. Meeldib meile see mõte või mitte, aga isesõitev auto oskab kindlasti paremini sõita kui inimene. Sellest annavad tunnistust ka Google’i kuue aasta pikkused katsetused juhita autodega. Selle aja jooksul on autodega juhtunud 11 õnnestust, millest kõigis oli süüdi kas inimese juhitud teine auto või õnnetuse hetkel Googleʼi autot juhtinud inimene. Uuringud on kõnekad: kui kasvõi kümmet protsenti Ühendriikide teedel sõitvatest autodest juhiks arvuti, väheneks liiklusõnnetuste arv 210 000 võrra. Liiklussurmasid oleks aga 1100 võrra vähem. Tänu õnnetuste arvu vähenemisele hoitaks ainuüksi USAs kokku 20 miljardit dollarit aastas.

Ka kütusekulud muutuvad väiksemaks ja see aitab raha kokku hoida, sest auto sõidab optimaalselt – nii kiirust kui ka valitud marsruuti silmas pidades. Isesõitev masin on nii nutikas, et suudab vältida ummikuid, arvestab ehitustöödega ja teab muudki, mis muudab liikluse sujuvamaks.

25.02.2020 26.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto