Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Ülle Rajasalu: Rail Balticu trassi valik ei sündinud kabinetivaikuses või erahuvile toetudes

Ülle Rajasalu. FOTO: Arno Saar/Õhtuleht

Miks valiti Rail Balticu trassiks läänepoolne ja mitte idapoolne variant? Harju maavanem Ülle Rajasalu (Reformierakond) seletab: põhjuseks on otsem tee, vähem häiritud majapidamisi ja vähem kahjustatud loodust.

Tellijale Tellijale

Olemasoleva raudteevõrgustiku areng on Eestis jäänud lapsekingadesse ning ühendus Euroopa raudteevõrguga kahjuks üldse puudub. Euroopas ja kaugemalgi aina suureneb keskkonnasäästliku, mugava ja kiire raudtee osatähtsus inimeste igapäevatranspordis ja kaupade vedamisel. Seda  rõõmustavam on juulikuine maavanemate ja riigi esindajate ühisotsus kinnitada Rail Balticu trassi asukoht Eestis. See on suur samm, et hoogustada meie inimesi teenindava raudteevõrgu arengut ja tasapisi ka lapsekingadest väljakasvamist.

Arutelud Rail Balticu kiirraudteele sobivaima trassi ümber on keerelnud juba mitu aastat ning sama kaua on eksperdid ja planeerijad uurinud ja analüüsinud erinevate trassivariantide sobivust. Võin Rail Balticu juhtkomitee liikmena öelda, et ettevalmistustöid on tehtud põhjalikult ja kaalutletult ning ei saa öelda, et valik oleks olnud lihtne.

01.09.2015 03.09.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto