Ühise valdusfirma alla koondataks Tallinna Sadam, Eesti Raudtee, EVR Cargo, Eesti Loots, Saarte Liinid, Tallinna Lennujaam ja veeteede ameti laevaliikluse korraldamise osakond, selgub kavast. Lisaks kaalub majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) võimalust luua vahefirma, mille valduses oleksid Eesti Raudtee ja EVR Cargo osalus ning mis esindaks Eesti raudteed läbirääkimistel Venemaaga.
Osalusi juhitaks nii, nagu emaettevõtja juhib kontserni ehk valdusfirmal oleks otsustamisõigus ühes või mitmes teises tütarettevõttes. Valdusfirmas töötaks juhatuse esimees, finantsdirektor, raamatupidaja ja paar analüütikut, samuti toodaks selle alla sadama, raudtee, lennujaama ja EVR Cargo sisekontrolli osakonnad. Analüüsida tuleb ka, kas oleks mõistlik anda valdusettevõttele müügi ja turunduse ning muude tugiüksuste funktsioonid.