Sisukord
Arvamus
Postimees
22.09.2015
Eesti Eesti mehed kuuluvad Euroopa pikkade hulka Male Mälumäng Dilbert Horoskoop Hoolekandeteenused: pagulaskeskus võiks olla Vägeval Palju õnne Eesti lühiuudised Võrumaal avariis hukkunud neiu oli sõidukijuhi elukaaslane Tagakülg Võrumaa metsa püstitati kõlakojad loodushäälte kuulamiseks Sester: Riigieelarve panustab julgeolekusse ja majanduskasvu Riigikohus asub Toobali ja Laasi kaasust arutama oktoobris Esikülg 22. september Ministeerium valmistab ette plaani kliimamuutustega kohanemiseks Liikumisnädal algas innustava kepikõnniga Majandus Seppälä läheb kasumi teenimiseks tagasi minevikku Majanduse lühiuudised Volkswagen pettis mastaapselt Välismaa Välismaa lühiuudised Konservatiivne analüütik soovitab Ühendriikide lähenemist EL valmistub uueks teravaks pagulasaruteluks Arvamus Anne Sulling: Merkeli-Junckeri poliitika on pigem probleem kui lahendus Juhtkiri: inimese päev Aivar Reinap: viimne kartulivõtt Postimees 1935. aastal: lennuk kõigile – mootorratta asemele astub aeroplaan Ahto Lobjakas: Türgi, Euroopa uksehoidja Arnold Rüütel: panus maaelule on panus jätkusuutlikule Eestile Kultuur Tõnis Savi – avaliku ruumi revolutsionäär Ivo Lill pani klaasi tantsima Sport Spordi lühiuudised Inglannad näitasid Tallinnas võimu Väljavilistatud MVP suur triumf Rohkem raha nõudvad kohtunikud keelduvad vilistamisest Ujujad uue laine ootuses Tartu Tartu kunstimuuseum tahab ERMi maja Gandhi sõnum ei aegu Turu tänava ääres käib kergliiklustee ehitus Kaks tilka väga head oliiviõli ja üks itaalia mees Itaallane õpetab keelt ja ehitab oma baari Kuum Sitsiilia köök aurab siinsamas Tartus Meelelahutus Koomiks Sudoku

Postimees 1935. aastal: lennuk kõigile – mootorratta asemele astub aeroplaan

1 min lugemist
Henri Mignet 1935. a FOTO: Wikipedia.org

Noorel prantsuse inseneril Mignetil on õnnestunud konstrueerida erakorraliselt väikest eralennuki modelli. Lennukile pühendatakse terveid artikleid vastavates eri-ajakirjades.

Oma väiksuse ja küllaltki suure kindlusega ning oma odava hinnaga leiab ta kindlasti eralennuasjanduses suurt kasutamist. Esimese sellise pisilennuki «Taevakirbu» valmistas insener Mignet enesele ühes tühjas küünis. Sarnast «kirpu» on igaühel võimalik valmistada, kui tal selleks ainult on tahet ja vastavat arusaamist. Valmistamisel ei lähe ta palju kallimaks kui hea mootorratas. Meie rahale ümber arvestades, tuleks lennuk maksma ainult 2000 kuni 2500 krooni.

«Taevakirbul» on veel see hea omadus, et temaga võib väga väikestele platsidele maanduda. Maandumiseks jatkub juba jalgpallimängu platsist või sirgest maantee osast. «Taevakirp» võiks väga hästi asendada teatava määrani autot. Istud sisse, teed oma väikese jalutussõidu ära, ning võid seejuures katta kaunis suuri vahemaasid, keskmise kiirusega 100 kuni 160 kilomeetrit tunnis. 100 kilomeetrilise vahemaa katmiseks tarvitab «Taevakirp» ainult 10 liitrit bensiini.

Seda tüüpi lennukite valmistamise on enesele võtnud vastavad Prantsuse tehased, kus «Taevakirpe» hakatakse valmistama seeriate viisi. Nõnda pole kaugel aeg, kus igal mehel on lennuk samane asi kui praegusel silmapilgul on auto.

PM 22.09.1935

Seotud lood
21.09.2015 23.09.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto