Virtuaalreaalsus võib muuta televisiooni

Prillid pähe ja oma maailma – tulevikus avaneb elutubades selline vaatepilt. FOTO: Reuters/ScanPix

Nii nagu iga revolutsiooni eel, öeldakse ka virtuaalreaalsusest (VR) rääkides, et see on tulnud, et jääda. Esimesed sammud on tehtud: maailmas populaarsed, kuid Eestis esialgu ametlikult kättesaamatud Netflix ja Hulu võimaldavad õige pea Oculus RV virtuaalreaalsusprille kasutades pakutavat vaadata. Esialgu küll kahedimensiooniliselt, kuid õige pea peaks vaatajani jõudma ka esimesed kolmemõõtmelised filmid ja saated, mille sees saab vaataja reaalselt olla.

Tellijale Tellijale

Kuigi praegu veel pole VR-prillid nii levinud kui näiteks mobiiltelefonid, vahendab portaal broadcastnow.co.uk konsultatsioonifirma KZero hinnangut, et 2018. aastaks on sellel tehnikal 171 miljonit üleilmset kasutajat. Seda suuresti tänu lahendustele, mis võimaldavad nutitelefoni VR-prillideks muuta. Üks selliseid populaarsemaid lahendusi on Google Cardboard. Juba mainitule lisaks on omad seadmed olemas ka Sonyl ja Samsungil. See tähendab, et see tehnika muutub üldsusele aina kättesaadavamaks. See on omakorda atraktiivne tootjatele.

Maailma üks tunnustatumaid produktsioonifirmasid Atlantic Productions kirjeldab praegust olukorda nii, et nad justkui ootavad, et DVD-mängijad jõuavad inimesteni, sest DVD-plaadid on juba valmis tehtud. Ettevõte toodab dokumentaalsaateid ja -filme, keskendudes süsteemidele nagu IMAX, 3D ja ülikõrgresolutsioon 4K. Virtuaalreaalsus on ettevõtte esindaja Anthony Geffeni sõnul järgmine suur asi.

28.09.2015 30.09.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto