Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Ergo Hanni: Lõuna- ja Põhja-Eesti tuleb ühendada neljarealise maanteega

Majandus- ja taristuminister Kristen Michal ütles parlamendi ees arupärimisele vastates, et kui projekteerimisnormid ei nõua, pole vaja Tallinna–Tartu, Tallinn–Pärnu ja Tallinn–Narva põhimaanteed neljarealiseks ehitada. Suurim on liiklussagedus Tallinna–Tartu maanteel (8000 autot ööpäevas). Norm on 10 000.

Tellijale Tellijale

Selline mõtteviis viib varem või hiljem tulekahju kustutamisele. Vaja oleks tulekahju ennetada. Ministri esitatud mugavusloogika järgi ei peaks nohu ravima, vaid tegeleda tuleb probleemiga alles siis, kui kopsupõletik käes. See on lühinägelik.

Suurte taristuobjektide ehitamist või ehitamata jätmist ei otsustata projekteerimisnormides näpuga järge ajades, vaid poliitiliselt. Seda enam, et Tartu–Tallinna maantee väljaehitamine annab tõuke majandusele ja loob töökohti. Neljarealine põhimagistraal muudab majandust tõhusamaks, sest sujuval ja kiirel teel säästetud aeg ja elud on võimalik sisemajanduse kogutoodanguks ümber arvutada. Lisaks veel vaimuenergia, mis hoitakse kokku neljarealisel sujuvat sõitu võimaldaval maanteel, võrreldes praeguse närvide mänguga.

21.10.2015 23.10.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto