Sisukord
Tartu Postimees
Postimees
04.11.2015
Eesti Uued toitumissoovitused annavad vabamad käed Male Mälumäng Dilbert Horoskoop Tagakülg Palju õnne Savisaare jaoks reetur, enese ees aus Eesti lühiuudised Kümnest neli infarkti saanut sureb enne haiglat Siim Kallas: inimeste vaba liikumine Euroopas ei tohi lõppeda Europoliitikud peavad Kallase eeliseks Ida-Euroopa tausta Turvakaamera salvestas Võrus kadunud poissi enne sihitult linnas uitamas Esikülg 4.11 Majandus Sindis valmib udukerge elastikniit Eesti saab naabritega ühise gaasibörsi ja senisest kõrgema ülekandetasu Välismaa Europoliitikud peavad Kallase eeliseks Ida-Euroopa tausta Siim Kallas: inimeste vaba liikumine Euroopas ei tohi lõppeda USA mõttekoda meenutas Moskvale tuumasõja mõttetust Välismaa lühiuudised Malta poliitik: solidaarsus on vaid tagajärgedega tegelemine Migrantide surve Euroopale ei vähene USA analüütik: Venemaa on hull nagu rebane Arvamus Sirje Niitra: lõputu viinateema Lugeja kiri: vajame hoopis lugeja palka Juhtkiri: rahu, ainult rahu! Sööge edasi Postimees 1941. aastalt: kasin rahvuslik õhtu Erkki Bahovski: haiguste ravi garanteeritud Avo-Rein Tereping: mõned rahvasaadikud näivad kelmidena Tiit Kändler: teadus muutub ühes maailmaga hägusamaks Kultuur Särav Katariina Unt leidis väärilise partneri Sport Spordi lühiuudised Suur küsimus: keda võiks Wilson Tänakule eelistada? Käsipallikoondis läheb MM-valiktsüklis võitu napsama Kuidas ajakirjanike «lollidele» küsimustele vastata? Rasked algused, võidukad lõpud ja meeletu töötahe Pärnu püüab Olympiacose käike ette näha Tallinn Loengut andma pidanud Priimägi sõimas direktorit Tallinna lühiuudised Tarbija Uued toitumissoovitused annavad vabamad käed Kümnest neli infarkti saanut sureb enne haiglat Tartu Uus Riia ring: kas tunnel, viadukt või mõlemad? Mööblilaki ja õllega said nõukogude naised endale head püsivad soengud Sündmuste virvarri rütmistab muusika Farmides jääb sarvilisi üha vähemaks Leebed nõuded tõstsid järsult huvikoolide arvu Meelelahutus Koomiks Sudoku

Uus Riia ring: kas tunnel, viadukt või mõlemad?

2 min lugemist
Maanteeamet valmistub senist Riia ringi ümber ehitama, et suurendada selle läbilaskvust. Ühe variandina on eskiisprojektis pakutud lahendus, kus Riia tänava suund läheks tunnelisse, Tallinna-Võru suund viaduktile ja pöörete tarvis ehitatakse ringristmik. FOTO: Allikas: Skepast & Puhkim

Riia ringi liikluskoormus kasvab lähiaastail sedavõrd, et sujuvuse tagamiseks ei pruugi piisata ühe suuna  viimisest viaduktile või  tunnelisse, tarvis läheks  kolmetasandilist lahendust.

Lahendusvariandi järgi, mida praegu kaldub eelistama maanteeamet ja eelistab ka Tartu linnavalitsus, viidaks Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maantee ehk tartlaste jaoks Ringtee Riia ringi kohal viaduktile. Riia tänav aga, mis ühtlasi on osa Jõhvi-Tartu-Valga maanteest, viidaks tunnelisse.

Pöörete tegemiseks ja tagasipöörete võimaldamiseks tuleks appi võtta veel ringristmik, mis kokku tähendab kolmetasandilist liiklussõlme, selgub eile Tartu linnavalitsuses tutvustatud eskiisprojektist, mille on koostanud firma Skepast & Puhkim, endise nimega Ramboll Eesti.

Liiklus kasvab

Eskiisprojekt käsitleb Tartu lääneringtee II ehitusala ümberehitust, töömaa ulatub Raja tänava otsa juurest Variku viaduktini, hõlmates seega ka senist Aardla ringi, mis on kavas ümber ehitada pööreteta risteks, Aardla tänav läheks põhimaantee alt.

Teistpidi ulatub ehitusala Valga maantee ja Aardla tänava ringini. Palju tähelepanu on tulnud pöörata kogujateede lahendusele ja kergliiklusele, sest Lõunakeskuse tõttu on selles piirkonnas rohkesti jalakäijaid ja rattureid.

Suure ehitusala kõige keerulisem küsimus on aga Riia ring, kus juba praegu on läbilaskvusega probleeme. Tänavu suvel tehti uus liiklusuuring ja rehkendati oletatav liikluse kasv 2038. aastaks, see oleks umbes 1,5 korda.

Projekteerija on pakkunud mitmeid lahendusi.

Lähteülesandega on ette nähtud kaaluda võimalust, kus üks suund viiakse eritasandile ja teised lahendatakse ringristmikuna. Hinnanguliselt toimiks selline lahendus 9–12 aastat sõltuvalt arvutusmetoodikast ja ringristmiku lahendusest.

Valikus oli Ringtee viimine tunnelisse või viaduktile nõnda, et teisele tasandile jääks ringristmik.

Valikus oli ka rombikujuline fooridega ristmik. Selle lahenduse puhul viidaks Riia-Elva suund maapinna suhtes süvendisse ning Ringtee viaduktile.

Perspektiivitunne

«Liiklusmudel näitab ära, et pikemas perspektiivis need esimesed kolm varianti ei taga ristmiku läbilaskvust,» ütles Tartu inseneriteenistus spetsialist Peep Margus. «Mõistlikum on kulutada rohkem raha ja saada mitmekümneks aastaks toimiv ristmikulahendus. Liiklejale on kolmetasandiline ristmik mugav, otse liikujad saavad ristmiku läbida ilma konfliktita.»

Projekti seletuskirjas on öeldud, et kahe suuna eritasandile viimine tähendab, et olulisel määral on raskendatud Riia-Elva suunal jalakäijate tunnelite rajamine ning suuremas mahus tuleb arvestada tehnovõrkude ümberehitusega. Ka muudab see liiklussõlme lähimate ristmike liikluskorraldust nii, et võimalik on sooritada vaid parempöördeid.

Maanteeameti Lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal ütles, et ehitusaasta on seni veel lahtine ja tegelikult ei ole ka teada, millal langetatakse lõplik valik lahenduste vahel. Võibolla juhtub see aasta lõpuks.

Taal ütles, et kolmetasandiline ristmik on kahtlemata umbes viiendiku võrra kallim muudest lahendustest, kuid on mitmeid eeliseid. Võib siiski väita, et ka rombikujuline ristmik tagab läbilaskvuse.

Seotud lood
    03.11.2015 05.11.2015
    Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
    LOGI SISSE
    Sul ei ole kontot?
    Loo Minu Meedia konto