Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Roland Freudenstein: globaliseerunud vs kristlik Euroopa

Roland Freudenstein FOTO: Erakogu

Iga olulise poliitilise konflikti keskmes on tegelikult kaks märksõna: reaalsus ja aeg. Küsimuse all on, kes elab fantaasiamaailmas ja kelle jalad on kindlalt maa peal ning kes on kinni minevikus ja kelle päralt on tulevik, kirjutab analüütik Roland Freudenstein.

Tellijale Tellijale

Pole mingi ime, et üleeuroopalises debatis põgenikekriisi üle süüdistab kumbki pool teist ebarealistlikus lähenemises ja räägib samal ajal jätkusuutmatust poliitikast. Nende väidete kõrval on küll veel palju muid aspekte nagu riiklik iseseisvus, meie rahvusvahelised kohustused, demograafia, Euroopa Liidu seadused ja solidaarsus. Lõpuks jõutakse aga ikkagi aja ja reaalsuse juurde.

Mida selle debati osalised siis ütlevad? Jätame hetkeks nüansid kõrvale ja lihtsustame pisut. Siis võib öelda, et üks pool näeb Euroopat kristliku maailmajaona, mis peaks kaitsma end rahvaste rände eest, kui vaja, siis taradega. Vastaspool väidab, et Euroopa tulevik on globaliseerunud ja multikultuurne.

05.11.2015 07.11.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto