Sisukord
Päevakomm
Postimees
09.11.2015
Eesti Palju õnne Dilbert Tagakülg Horoskoop Viimne aplaus Herta Elvistele Lapse kasvatamiseks on vaja sooja kodu ja südant Riik võib tagasi saada kuni kümme miljonit Infotar: Nordic Aviationisse investeerimine tundub põnev Viimane maandumine ja esimene õhkutõus Uuel firmal pole investoriga kiiret Jan: Palmér: ümberkorralduskava oli väga hea Nordic Aviation tõusis sloveenide abil pilvedesse Koostöö Adria Arwaysiga kestab 12–18 kuud Male Estonian Airi töötajate tulevik on lahtine Mälumäng Välismaa Politoloog: ei Türgi ega EL usu liitumisse Pomm Vene lennuki pardal ei leia lõplikku kinnitust Välismaa lühiuudised Arvamus Postimees 1934. aastal: lahing – üks piiritusevedaja sai surma, teine raskelt haavata Juhtkiri: tuleb lend või ei tule? Mis see valik maksab? Kadri Hansalu: «uus» plaan Kadri Simson: et Keskerakond pääseks valitsusse Evelin Pärn-Lee: Eesti riik annab võitluseta alla ja loodab kõik maksumaksja rahaga kinni maksta Ahto Lobjakas: võitlus Eesti hinge pärast (1) Kultuur Arvustus: intelligentne Figaro ehk Lauri Vasara suurroll Berliinis Sport Spordi lühiuudised Eesti tantsupaar võitis ajaloolise tiitli Suur vihavaen, süüdistused ja palved Koondisel jäi pime õnn kasutamata Lustipidu sai läbi, ees ootavad juba tõsised katsumused Tarbija Nutitelefon võib kasutajale olla paras peavalu Tartu Tammeka võitles end rongi alt välja Masingu kool saab lisaruumi Külmutatud munarakk lubab sünnitada hiljem Luunja vald heidab Mõmmikule silma Meelelahutus Koomiks Sudoku

Kadri Hansalu: «uus» plaan

2 min lugemist
Kadri Hansalu FOTO: Liis Treimann

Alustan positiivsest: teen maani kummarduse kõigi ees, kes suutsid kuu ajaga leida Eesti riigi uuele lennufirmale pühendunud partneri, nagu seda on Adria Airways, rentida lennukid ning töötada välja skeemi, kuidas juba päev pärast Estonian Airi tegevuse lõppu lendama hakata. 

Arvestades lennunduse keerukust ja üliranget reguleeritust, polnud see kindlasti lihtne. Lisaks suudeti pressikonverentsi ajaks kõlada üsna enesekindlalt ja sisendusjõuliselt. Hästi tehtud!

Samas tekitas siiski äärmiselt suure küsimuse hoiak riigi uude lennufirmasse erainvestori kaasamise kohta. On öeldud, et 40,7 miljonist eurost, mille riik firmasse pani, jätkub heal juhul kaheks aastaks. Kui arvestame, et suurem osa lennufirmasid on Euroopas kahjumis ja alustav ettevõte tegutseb äriloogika alusel peaaegu alati kahjumiga, siis saab raha ju väga kiiresti lihtsalt otsa. Kui riik on ainus aktsionär, peab ta tulema ettevõtet päästma, kuid Euroopa Komisjoni oleks ilmselt üsna keeruline veenda, et «me nüüd käitume õigesti». Laupäevastelt pressikonverentsidelt kõlas aga nii majandusministri kui ka uue ettevõtte juhtide suust pigem sõnum, et erainvestori osas «aega on» ja mingit kindlat plaani sellega ei ole. Ei saa ju ehitada üles ettevõtet, kui pole plaani kahest aastast kaugemale?

Kõik osalised küll rõhutasid, et uue lennufirma tegemine on Eesti jaoks odavaim variant lennuliiklust säilitada, kuid kas see on pikaajaline võimalus? Vägisi tekib võrdlus riigimeeste põhjendustega, miks nad Estonian Airi rahasüste tegid – et kasvõi ajutiselt säilitada lennuliiklust. Kas uus lennufirma on samuti mõeldud ajutiseks lahenduseks? Kui arvestada Euroopa lennundusturul toimuvat, kus suurem osa lennufirmasid on suures kahjumis ja otsivad endale aastaid edutult erainvestorist kosilasi, siis miks peaks äsja asutatud ja nii väikese koduturuga lennufirma kellelegi huvi pakkuma?

Huvitav on jälgida, milline on tulevikus ettevõtte äriplaan. Veidi seda pressikonverentsil selgitati ja püüti olla rõhutatult tagasihoidlikud, kuid juhatusse valitud mehed pole tuntud väikselt mõtlemise poolest. Jaan Tamm juhtis Infortaris ju Estonian Airi investeerimise projekti ning nende tutvustatud plaanid olid väga suurejoonelised. Erik Sakkov on aga aastaid rääkinud, et Tallinnast peab saama Aasiast pärit reisijate jaoks värav Euroopasse ning Tero Taskila plaan oli ainuõige ja toimiv, kui tal ainult oleks lastud see lõpuni viia.

Sakkov on väga tugev turundaja ning ta loodab, et suudab eestlasi uue lennufirmaga lendama panna ka kõrgemate piletihindadega. Plaan on tore, aga sisuliselt on kogu praegune lennundusturg üles ehitatud võimalikult madalatele hindadele.

Seega loodan ma tõsiselt, et ettevõtte tegutsemise esimesel päeval ei tahetud või saadud kõiki kaarte lihtsalt avada ja tegelikult on neil eraraha kaasav äriplaan, mis tagab otselennud Eestist veel paljudeks aastateks.

Seotud lood
07.11.2015 10.11.2015
EELMINE
JÄRGMINE
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto