Sisukord
Kultuur
Postimees
11.11.2015
Eesti Male Mälumäng Dilbert Horoskoop Estonian Airi töötajatel on õigus hüvitistele Palju õnne Aasta põllumees on Romet Rässa Tagakülg Protestilõkke kustutamiseks veeti voolik üle raudtee Esikülg 11. november Uue lennufirma valikud: turule tulla, turule jääda Kuidas luua kolme nädalaga lennufirma Peaministri ähvardaja: kättemaks ei ole sõnades Mardisandid andsid riigikogulastele vitsa Eesti lühiuudised Majandus Laenurahvas, rõõmusta – euribor võib langeda väga madalale Sõõrumaa müüb USSi oma endisele Venemaa äripartnerile Luts: USS tahab võtta turuliidri positsiooni Estonian Airi töötajatel on õigus hüvitistele Majanduse lühiuudised Välismaa Ajalehed kahtlustavad valitsust salatsensuuris Välismaa lühiuudised Cameron piiraks ka ELi kodanike õigusi Ühenduse liidrid seisavad silmitsi rändemaade kolleegidega Türgi sai ELi kriitika lõpuks kätte Arvamus Nils Niitra: kampaania teeb titeisu Juhtkiri: sport vajab enesepuhastust Mart Raudsaar: õudsed lood Emajõe Ateenas Postimees 1914. aastal: allveelaevale saatuslikud mullid Viljar Veebel: kas Estonian Airile antud riigiabi oli vajalik ja otstarbekas Kultuur Teatrikriitik: «Sain lõuatäie naerda» Tallinna vaated juhatasid suure avastuseni Sport Spordi lühiuudised Suurest punnitamisest jäi võiduks väheks Pehrsson viib koondise Eesti meistri vastu rünnakut lihvima Venelased eitavad endiselt dopingusüüd: WADAs töötavad idioodid Red Bull hiilis tagasi prantslaste ukse taha Tarbija Tuleval aastal viiakse esimest korda läbi jämesoolevähi sõeluuring D-vitamiini test: kas libedamalt läheb alla tilk või pärl? Tartu Päeva karikatuur Tartu sunnib lasteaiad võistlema Tänapäeva Kristian Jaagud hakkavad rändama juba gümnasistidena Lõunakeskuse tagune viilhall ootab tähtsat otsust Teismelised tegid koolikiusamisele lõpu Meelelahutus Koomiks Sudoku

Teatrikriitik: «Sain lõuatäie naerda»

3 min lugemist
Francis Henshall (Andres Mähar) lavastuses «Üks mees, kaks bossi» hiirelõksult mõõtu võtmas. FOTO: Tõnis Järs

Ühest küljest saaks ja võiks hiljuti Vanemuise suures majas esietendunud lavastuse «Üks mees, kaks bossi» kontekstis alustada pikemat teatriloolist sissevaadet farsi olemusse ja tekkimisse, mis viiks meid eelmise aastatuhande 12. sajandisse. Samuti lubaks see Andres Dinjaninovi lavastus mõlgutada komöödiakunsti ehk commedia dell’arte teemal – näiteks kas ja milliste pingutustega tunneme ära dell’arte’le iseloomulikud n-ö maskid (esialgu peamised ning seejärel nende arendused). 

Tellijale Tellijale

Ning loomulikult ei saa me mööda vaadata Richard Beani näidendi ja alusteose – Carlo Goldoni «Kahe isanda teener» – kõrvutamisest, ühisosade leidmisest, stiilipuhtuse märkamisest jne. Ja paha ei teeks ka selle lavastusega seoses afišeeritud muusikastiili skiffle filosoofiasse kaevuda ning leida selles seosed farsi, isetegevuse ja teatriga laiemalt.

Siiski piirdun siin mitmel põhjusel vaid ühel, vaatajaid etenduse ajal kõige esmasel vastuvõtutasandil puudutaval küsimusel. Kas kõnealune farss – tegemist oli ju algselt vaimulike draamade lõõgastavate vahepaladega – oli lõõgastav, pakkus meelelahutust, aitas korrakski unustada päriselu rõhumise? Kas ja kui palju naerdi? Kui see oli meelelahutus, siis kui hästi see töötas?

10.11.2015 12.11.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto