Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Taasiseseisvunud Eesti tiivad

Sabal olnud punalipp värviti üle ja vahetati registritunnus, siis muudeti lennukompanii nimi ning lõpuks kanti üleni valgeks värvitud lennuki sabale suitsupääsuke. FOTO: Teodor Luczkowski

Estonian Airi sünniga hülgas Eesti lennundus nõukogude mentaliteedi, avas seni suletud olnud õhuteed läände ja vahetas piltlikult öeldes Moskvitšid Mercedeste vastu. Firma algusaegade hoogsat arengut, hilisemat raskustesse sattumist ning tänavu novembris ajalooks saamist meenutab tehnikaloolane Margus Kruut.

Tellijale Tellijale

Kolme päeva pärast võinuks Eesti rahvuslik lennufirma tähistada 24. tegutsemisaastat, sest 1. detsembril 1991 loodi Estonian Air, mis võttis Aerofloti kohalikult üksuselt üle personali ja reaktiivmootoritega reisilennukid: 12 Tu-134A ja neli Jak-40. Lisaks saadi päranduseks 12 propelleri ja topelttiivaga «metsavahti» An-2.

Vintidega vanakestest taheti lahti saada ning neile leiti suhteliselt kiiresti uued omanikud. Osa «moosiriiulite» koduks sai Aafrika, aga ka lääneriikides tundsid mitmed lennufanaatikud huvi maailma suurima lendava biplaani soetamise vastu.

27.11.2015 30.11.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto