Sisukord
Majandus
Postimees
08.12.2015
Eesti Male Mälumäng Dilbert Horoskoop Tagakülg Palju õnne Pirita teel on ka täna seisakuid oodata Esikülg 8.12 Suur fentanüülikogus tõi pika vangistuse Pikalt kadunud olnud Kaarel Arb leiti surnuna Esimesed põgenikud jõuavad Eestisse jaanuaris Kliinikum hakkas vastu riigi koondamisnõudele Eesti lühiuudised Pärnu pääses kõige hullemast Majanduse lühiuudised Kihlunud president plaanib abielluda veel ametiajal Draamateatri jõululaadalt leidis nii suupistet kui kehakatet Majandus Seaduseauk võimaldab Taxifyl vahendada «sõidujagajaid» Naftakartell on kriisis Välismaa KGB arhiivid Ukrainas võivad pakkuda huvitavat Eesti ajaloolastele Lätis jätkab senine koalitsioon Välismaa lühiuudised Läti valitsusi sel sajandil Läti peaminister astus restart’i lubades tagasi Arvamus Rasmus Kattai: Eestile lüüakse häirekella Juhtkiri: kangelased kummikutes Marko Mihkelson: kordan, Eestit rünnatakse! Nils Niitra: tagahoovi kodanikuühiskond Postimees 1932. aastal: väljarändamine on rahvaste juures paratamatu Mari Tammar: Savisaar sidus end lahti, mina seon end kokku! Kultuur Minna või jääda? Näosaate võitja tulevikuplaane ei avalda Anu Saagim arvustab: Stig Rästa – rosinasilmne pätipoiss Sport Suured ja väiksemad meistrid Spordi lühiuudised Meeskond, kes on teel surematuse poole Tarbija Nutikellad ja aktiivsusmonitorid said lõpuks populaarseks PS2 mängude mängimiseks uuel konsoolil tuleb uuesti maksta Tartu Roolijoodikud lähevad nüüd vangi Tasulise parkimise ala laieneb Lõunakeskus asus hooga laienema Tartu ülikool loobub Tamme apteegist Linnuks muutumise lugu Jelena Frunze: mõõdame ja kaalume Tartu erahuvikoole Urmas Klaas: millele ja miks kulutame? Meelelahutus Koomiks Sudoku

Seaduseauk võimaldab Taxifyl vahendada «sõidujagajaid»

2 min lugemist
Markus Villig FOTO: Eero Vaba

Sõiduvahendusettevõte Taxify kasutab ära korralagedust sõiduteenuse turul, mis võimaldas tal lõpetada igasuguse koostöö taksoettevõtetega ning asuda otse ja mingeid litsentse omamata pakkuma vahendust nii taksodele kui ka sadadele «lihtsalt sõidujagajatele».

«See on väga hall ja segane ala ning meie uuendatud teenuse kaudu on nüüd tõesti võimalik viia klientidega kokku ka litsentsita juhid,» tõdes Taxify juhatuse liige Markus Villig (pildil).

Peataoleku on põhjustanud asjaolu, et kuigi Uber ja teised sõiduvahendajad tegutsevad Eestis juba maist, pole majandus- ja kommunikatsiooniministeerium suutnud turu korrastamiseks teha muud, kui suusõnaliselt välja öelda, et kui keegi pakub sõiduvahendusteenust tulu teenimise eesmärgita, siis on selline tegevus vägagi soositud. Tulu teenimise eesmärgil poleks sõitjate vedu litsentsita aga kuidagi lubatud.

Samas pole keegi nende kahe teenuse vahele suutnud kuidagi piiri tõmmata ning ka politsei menetleb otsuseni jõudmata juba kaheksandat kuud väärteomenetlust kahe juhi suhtes, kes mais ilma loata sõitjaid vedasid.

Ühtlasi on praeguseks lõppenud Taxify ja teiste taksoettevõtete igasugune koostöö. «Oleme selles suunas liikunud juba viimased poolteist aastat – Sõbra Taksoga lõppes koostöö näiteks juba kevadel, Tulika Taksoga suvel ja nüüd veel üks viimastest oli Reval Takso,» ütles Villig.

Pragmaatiliseks põhjuseks oli Taxify poolt vaadates suur vahendustasu – kui juht pakub teenust otse Taxify all, siis teenib Taxify iga tellimuse pealt 50 senti, kui läbi ettevõtte, siis aga vaid heal juhul 12 senti tellimuse kohta.

«Meie loogika oligi selles, et miks me müüme oma teenust taksofirmadele, kui see tegelikult väärtust ei oma. Parem teeme lepingud otse juhtidega. Juht maksab vähem, meie teenime rohkem – ainuke, kes kaotab, on taksofirma,» märkis Villig.

Eelmisel nädalal tekkiski olukord, kus Reval Takso juhid nägid, et neil pole võimalust läbi oma firma Taxify all olla, kuigi sealt tuli 60–70 protsenti nende tulust. Seepeale lubas Taxify hoida saladuses juhtide otse töötamist Taxify alt ka siis, kui nad peaksid edasi töötama ka Reval Takso all. Lisaks pakuti juhtidele võimalust nendega ise otse leping teha.

Tulemuseks oli see, et osa Revali juhte otsustas liituda Taxifyga, osa jäi endise ettevõtte alla ehk liitus konkureeriva rakenduse Taxigoga ning osa jäi mõlema äpi teenistusse.

Taxigo teatas omakorda, et pärast Reval Takso ja Sõbra Takso lõplikku ületulekut on nende vahendusel võimalik Tallinnas tellida juba rohkem kui 700 taksot, mis kõik on litsentseeritud ja kontrollitud.

Seotud lood
07.12.2015 09.12.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto