Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tasulise parkimise ala laieneb

Illustratsioon: Graafik: TPM

Tartu plaanib tõsta südalinnas tasulise parkimise hinna kahele eurole tunnist ja laiendada ala, kus tasuta saab parkida vaid 15 minutit. Volikogule saadetud eelnõu järgi laieneb suvel tasulise parkimise ala tervikuna.

Tasulise parkimise ala hakkaks eelnõu järgi ulatuma ühtpidi Emajõest raudteeni ja teistpidi Kroonuaia tänavast Pargi ja Aida tänavani. Kallim parkimise ala ehk A-piirkond omakorda oleks piiritletud Emajõe ja vallikraaviga, teisipidi Uueturu ja Laia tänavaga.

A-piirkonnas oleks tunni hind uue hinnakirja järgi kaks eurot, päeva hind kümme, kuu hind sada, kolme kuu hind 250 ja aasta hind tuhat eurot. Tasuta on esimesed 15 minutit.

B-piirkonnas jääksid senised hinnad ehk vastavalt euro tund, viis eurot päev, kuu 50, kolm kuud 125 ja aasta 500 eurot. Tasuta on esimesed 90 minutit ehk poolteist tundi.

Senine C-piirkond kaob, sellesse kuulunud tänavad loetakse B-piirkonnaks ja seal parkimise hind tõuseb.

Seni kuulub A-piirkonda üheksa tänavat, eelnõu järgi hakkaks selles olema 21 tänavat ja parklat.

Kohalike elanike soodustused ei muutu, hind on viiendik pikaajalise parkimise (kuu või rohkem) tasumäärast.

Volikogusse saadetud eelnõus on määruse jõustumise ajaks märgitud 1. juuni, kuid linnavalitsuses on olnud ka mõtteid, et võiks olla hoopis september. Eelnõu on kaua menetletud, seda on esitletud volinikele ja fraktsioonidele, selle üldpõhimõtteid on tutvustatud ajalehes, kuid veel neljapäeval linnavalitsusse jõudnud eelnõu pakkus kaht uue tasulise parkimise ala varianti, millest nüüd on valitud leebem.

«Keegi ei ole kätt alla pannud, et see just nii ka toimuma saab,» sõnas Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak. «Arvamusi on seinast seina. Piirid on liikunud siia-sinna, on olnud kesklinnast üks kilomeeter ringina, nüüd on seda kärbitud leebemaks.»

Haak lausus, et ka ettevõtjate hoiakud on seinast seina: tasuline parkimine peletab kliente, kuid praegu blokeerivad päevaparkijad ärisid nii, et kliendid ei mahu ligi.

Haagi vaatevinklist on tegu mitte linnakassa täitmise meetmega, vaid parkimiskorraldusliku sammuga. «Vaatame punnis täis Tiigi tänavat – kaebab tänavapuhastus, prügivedajad,» tõi ta näite. Tema sõnul on mitmed südalinna tänavad pilgeni täis, Magistri tänava parkla isegi 120 protsenti, sest pargitakse ka seal, kus ei või.

Tartu linnasekretär Jüri Mölder ütles, et parkimissurve tasulise parkimise ala piiridel on läinud liiga suureks, parkimistasudena kogutav tulu on plaanis suunata parkimiskorraldusse, sest nüüd tuleb uute piiride taha hakata liiklusmärke panema.

Parkimismäärus ei nimeta enam turuhoone parklat põhjusel, et seal on kavas edaspidi kehtestada tunni aja piirang, aega ei saa juurde ka raha eest.Ajapiirangut on plaanis rakendada mitmes paigas, näiteks Ülejõel, mis praegu jääb tasulise parkimise ala piiridest välja.

Linn kavatseb aga uuel aastal välja ehitada mitu tasuta nn päevaparklat: Anne kanali juurde, Vaksali tänava äärde ja võibolla ka Vabaduse silla otsa.

«Mina näen eelkõige parkimistulu kasvu sellest, et B-piirkonnast minnakse A-ks, seal on massiliselt kellakeerajaid. Kui parkimisrežiim muutub nii, et tasuta on 15 minutit, ei ole enam mõistlik käia kella keeramas,» sõnas Mölder.

07.12.2015 09.12.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto