Sisukord
Tartu Postimees
Tänane leht
17.12.2015
Eesti IRL tahab pagulaste piirarvu seadusesse kirjutada Male Mälumäng Dilbert Horoskoop Tagakülg Palju õnne Postimehe reklaamivõrgustik on suurima külastajaskonnaga Toidupank sattus internetis kommenteerijate pahameele alla Eesti lühiuudised Ministeerium pressib peale suhkrumaksu Asekantsler suhkrumaksust: võib veel mõtteid tulla Majandus Majanduse lühiuudised Nädalavahetusel on oodata pöörast ostumöllu Välismaa Venemaalt varustab ISISt sõduritega Dagestan Surve all Türgi tõmbub Iraagis tagasi Spalta_välised Arvamus Jaanus Harro: kanepipropaganda veereb kui lumepall Toomas Randlo: laevakaitsjate kolmandad jõulud Indias Päeva karikatuur Postimees 1922. aastal: surmati uus Poola president Kultuur «Puhta mõtte ruum» Postimehe kinos: pilguheit humanitaari ideaalellu Kaido Ole töötab 24 tundi päevas Kolmeks aastaks riigipalgale saavad kunstnikud on teada Kris Lemsalu: saan nüüd soovi korral arstil käia Mark Raidpere: olen vastutustundlik Anu Vahtra: kunstnikupalk on super algus Marge Monko: parim õigustus on hästi tehtud töö Lahkus armastatud näitleja Linda Rummo Sport Spordi lühiuudised Venemaa vs Türgi: poliitsuhete keskele jäänud õnnetud sportlased Lapstähe teel tippu tuleb võidelda looduse karidega Mäng Tartus ei sujunud ja Kollo läheb tagasi liivale Tarbija Nutikas idee: raudvooditest aiapink Jõulupuu peaks tänavu saama pisut soodsamalt Tartu Parkimishinna tõus ähvardab panna kesklinna löögi alla Toidukohtade omanikud on murelikud Tabivere tahab päästvat tunnelit Koolipoiss lõi kokkurulluva kelgu mudeli Festivalil näeb maailma tänavatantsu paremikku Poeet ja tõlkija seadis kokku oma luulevaatlused Meelelahutus Koomiks Sudoku

Tabivere tahab päästvat tunnelit

2 min lugemist
Tabivere vallavanem Tarmo Raudsepp näitas, kuhu vald tahab ehitada tunneli. Teisel pool raudteed asuvad suured ettevõtted ja sealt käib üle sadu inimesi päevas. FOTO: Margus Ansu

Ehkki üle raudtee kõndida on ohtlik ja see pole ka seaduslik, teevad paljud Tabivere elanikud seda ikka. Et parandada ohutust ja vähendada jalavaeva, tahab vald tulevikus ehitada raudtee alt läbi tunneli.

Tallinna-Tartu raudteeliin lõikab Tabivere aleviku pooleks nii, et ühele poole jäävad elamud, teisele poole aga palju töökohti pakkuvad tootmisettevõtted.

Kuid alevikus on vaid üks ametlik raudteeületuskoht ja see asub keskusest ebamugavalt kaugel. Varem oli ülekäigukohti neli, meenutas vallavanem Tarmo Raudsepp.

«Võib oletada, et meil on kuni 500 ebaseaduslikku raudteeületust päevas,» tõdes Raudsepp. Teisel pool raudteed asub 160 tootmisega seotud töökohta. Näiteks Mayeri keemiatööstuse töötajad peavad tööle jõudmiseks minema neli kilomeetrit ringi, kui kasutavad ametlikku ülekäiku. Kodust otse üle raudtee tööle minnes saab hakkama 500 meetriga.

Pärast seda, kui Elron tõi Tallinna-Tartu liinile uued reisirongid, on Tabiveres raudteel surma saanud kaks inimest. Ehkki need traagilised juhtumid ei olnud seotud tööle tõttamisega, on vallavalitsus avaldanud soovi raudteel turvalisust parandada.

Eile lõuna paiku võis näha vaatepilti, kuidas palju töölt koju lõunale minevaid tabiverelasi ületas raudteed. Enamasti saabusid nad jalgrattaga, raudtee ületati jalgratast õlal hoides, seejärel roniti teekonna jätkamiseks uuesti sadulasse. Teiste seas ka kohalik elanik Andres Reinesberg, kelle sõnul ületab enamik tööstusalal töötajatest raudteed neli korda päevas. Nimelt hommikul tööle minnes, kodus lõunal käies ja õhtul koju naastes.

Riiklik raudtee-ettevõte väljastas valla soovil projekteerimistingimused ja koostöö Eesti Raudteega on olnud hea, ütles Raudsepp. Eesti Raudtee esindajatelt eile tabiverelaste plaani kohta kommentaare saada ei õnnestunud.

Tunneli eskiis on valmis, järgmine töö on eelprojekti koostamine, milleks omavalitsus kuulutas äsja välja riigihanke. Projekteerimine ja ehitus läheb vallavanema hinnangul maksma umbes 370 000 eurot. Raha loodab vald selleks saada piirkondliku konkurentsivõime parandamise meetmest. Positiivse otsuse korral peaks omavalitsus maksma summast 15 protsenti.

Ehituseks läheb tõenäoliselt aga alles aastal 2018, prognoosis vallavanem. Tunneli kõrval soovib vallavalitsus lähiaastatel parandada ka kergliikluse võimalusi.

Niisiis peaks tulevikus tunnelini viima keskusest alguse saav kõnni- ja rattatee. Laiendada tahab omavalitsus ka raudteeäärset parklat.

Seotud lood
16.12.2015 18.12.2015
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto