Sisukord
Kultuur
Postimees
25.01.2016
Eesti Riigikogul tõotab esmaspäeval tulla kirglik tööpäev Male Mälumäng Palju õnne Dilbert Horoskoop Haarang kahele narkolaborile Tagakülg 25.1 Võõra häda pealt ei õnnestu enam teenida Viigerhülged võivad Läänemeres välja surra Kontrollikoja liiget ei hakata konkursiga otsima Perearst peaks läbi tegema õpipoisi aja Eesti lühiuudised Norra soomukiostu varjus hõõgub tüli Majandus Acronis: Eestisse laienemine ei olnud väärt jõu, aja ja raha raiskamist Turgude turbulents laastab pensionifonde Välismaa Hispaania tõsieluseriaal hakkab otsima nunnasid Tutanhamoni habeme liimijaid ootab kohus Välismaa lühiuudised Chișinău pakases protestivad nii parem- kui vasakpoolsed Arvamus Henrik Roonemaa: kas lepatriinu-kultuur muutub? Olev Remsu: hundid ja pagulased Päeva karikatuur Risto Berendson: kolhoosikord Tallinna Sadamas Juhtkiri: puntratants võimumäel Postimees 1928. aastal: 6000 hobust jääd lõhkumas Kultuur Tartu Uus Teater tähistab Evald Aaviku juubelit Film, mis vaataja alla neelab Mitte segada, inimesed surevad Sport Spordi lühiuudised Epeenaiste ideaalne päev tuli ainuõigel hetkel Tänaku nelja päeva pikkune rehvitest Monte Carlos lõppes edukalt Seni ainus eestlane X-mängudel: see on omaette maailm Kalevi kaotuste seeria sai jätku, uus tsenter olemas Zahknal uus treener, meeskond esikümnes Tallinn Võõra häda pealt ei õnnestu enam teenida Tarbija Krediitkaardi limiiti võib ületada enda teadmata Pitsagigantide heitlus: kas valida eestlane, ameeriklane, itaallane või venelane? Tartu Piraat ja Taimõr võitlevad seakatkuga Soosik näitas suurvõistlusel taset Linnavolikogus: suured ideed ja Madruse uulits Lapsesõbralik Tartu. Kas kiita või kritiseerida? Usk, mis puudutab hinge Juhtkiri: vabadusega kaasneb vastutus Valimisea langetamine ei vaimusta noori Huvi õppetoetuse vastu püsib jätkuvalt leige Suur erihooldekodu tekitab Elvas palju küsimusi Soosik näitas suurvõistlusel taset Sügavad kultuurijäljed haljasalal Meelelahutus Koomiks Sudoku

Mitte segada, inimesed surevad

5 min lugemist
Taga Egiptuse kuningas (Mart Laur) ja Ramfis (Denis Sedov), ees Amonasro (Jassi Zahharov) ja Aida (Heli Veskus). FOTO: Harri Rospu

Estonia uus «Aida» viljeleb julget, ent suhteliselt sihitut ja sisutut esteetilist avantürismi.

Tellijale Tellijale

Giuseppe Verdi «Aida» (1871) on üks neist mõnekümnest klassikalisest ooperist, mis oma igaveses taastulemises iga suure ooperimaja repertuaarist ühe inimpõlve jooksul vähemalt korra läbi käib. Estonias on seda viimase sajandi jooksul esitatud viies lavastuses.

Giuseppe Verdi «Aida» on ooperižanri pärl, staadioniooper par excellence, heliloojal õnnestus selles grand opéra suured mastaabid ühitada lüürilis-psühholoogilise intiimsusega. Vaibumatu imetlus ja tihe kasutus pole seda teost vahepealse poolteise sajandiga märkimisväärselt kulutanud, küll aga muutnud klišeeks – legendiks, mis pisut lookas omaenese sümboolse raskuse all.

23.01.2016 26.01.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto