Küsimusele, miks on kunstnik valinud just sellise väljendusviisi, on Pavlenski ise vastanud, et ühiskonnas on nüüdiskunsti suhtes levinud hoiak, et mingeid abstraktseid kujundeid ja kontuure suudab paberile kritseldada igaüks. Kuid aktsioonidega, mida teeb Pavlenski, igaüks hakkama ei saa, ning see ongi see, mis muudab tema poliitilise varjundiga performance-kunsti eriliseks. Selles osas tuleb kunstnikuga kahtlemata nõustuda ning see on teinud temast viimaste aastate tuntuima ja enim tähelepanu pälvinud kunstniku Venemaal.
Mida arvate Pavlenski aktsioonidest?
Valeri Solovei (professor, Venemaa välisministeeriumi Moskva riikliku rahvusvaheliste suhete instituudi avalike suhete kateedri juhataja)
«Pavlenski viimast aktsiooni Lubjankal FSB peahoone ees võib lugeda tõeliselt kordaläinud poliitiliseks manifestiks.
Tema varasemad aktsioonid seevastu erilise intelligentsusega minu arvates ei hiilga. Pavlenski pälvis nendega küll palju tähelepanu, kuid mingit erilist mõistmist ja sümpaatiat need ühiskonnas esile ei kutsunud. Samas ma ei usu, et need aktsioonid kompromiteeriksid vene opositsiooni, kuna sellega tegeleb Venemaa riigile allutatud massimeedia iga päev ja iga tund. Selles osas ei muuda Pavlenski tegevus midagi.»
Aleksandr Sotnik (Moskva sõltumatu ajakirjanik ja publitsist):
«Pjotr Pavlenski on täiesti unikaalne nähtus. Tema kunstimaitse ja -tunnetus sobib tegelikult iseloomustama vene ühiskonnas toimuvat ärkamist koomalaadsest unest. Minu meelest on Pavlenski kunstnikuna piltlikult öeldes uue lehe pööranud ja sellele lehele on suurte tähtedega kirjutatud «PROTEST».
Tema varasemate aktsioonide sisuks olev enesepiinamine peegeldas ebainimlikku kannatust ning vaikivat meeleheidet. Oma Lubjanka-aktsiooniga leidis Pavlenski suurepärase kujundi: leegitsev FSB peamaja uks kui värav põrgusse. Selle aktsiooniga muutus minu suhtumine temasse kui kunstnikusse. Sellised aktsioonid tekitavad võimudes hirmu, Putini režiim on hukule määratud, kuid üritab maad ja rahvast oma haardes hoida kuni lõpuni.»