Sisukord
Jalgratas
Tänane leht
05.03.2016
Eesti Horoskoop Male Freddi kolis uude majja Dilbert Esikülg 5. märts Ärieliit tutvus tulevaste töötajate ja klientidega Tagakülg «Eurovisiooni» mõõtu «Eesti laul» Kaitseväelased lõhkusid autoga suusaraja Eesti lühiuudised Tuli, nägi, võitis 32 tundi hüpernaturalismi (1) Kirjutava peatoimetaja loorberid Mälumäng Postimees Grupp võitis üheksa pressiauhinda Palju õnne Oodatud kostümeeritud külastajad Välismaa Kreeka-Makedoonia piiril ootab 11 000 migranti Välismaa lühiuudised Õnnelinna noored emad tulevikust masenduses (1) Arvamus Postimees 1931. aastal: vaimustatud hulgad tõstsid «Miss Eesti» ühes autoga õhku Kaarel Krjutškov : leiutajateküla kadumine Eesti teaduses Juhtkiri: «Z-põlvkonna maailmas» hakkame elama me kõik (2) Urve Eslas: kohus hoolida Daniel Colli veste: Eesti ja briti noored ehk õnne hind (6) Peeter Langovitsi tagasivaade: tiigrihüpe infoühiskonda Päeva karikatuur Kultuskohtuniku lahkumine (2) Salapärane muinasjulle Esimene kevadekuulutaja Vastuoluline Paksas Kultuur Jahtunud jäljed saavad uuesti kuumaks Luulehetk – hetk luules Kas Y- ja Z-põlvkond teavad, kes on Paul McCartney? (3) «Doktor Silva»: möll perearstikeskuses (1) Laseme neil suureks kasvada! (1) Sport Tamm vaidlustas kandidaatide esitamise korra (2) Võimsas hoos Kontaveit alistas ka Errani Spordi lühiuudised 05.03 Eesti rattaspordis algab jaht peidetud mootoritele Harrastaja salamootorist kasu ei lõika Seimi kangete konkurentide kohal suured küsimärgid Tarbija Töötajad hindavad privaatsust ja pelgavad avatud kontorit Kommunikatsiooniekspert: avatud kontor võib tekitada kapseldumist ja riidu Strandberg unistab füüsilisest Facebookist (1) AK Koduliiga ärkab talveunest Kaarel Krjutškov : leiutajateküla kadumine Eesti teaduses Eesti laul ja 40 akadeemikut Viimane veerg Teeme rahval tuju paremaks Henrik Roonemaa: maailm, nagu Zuckerberg seda näeb Z-põlvkond uuendab, parandab ja otsib ise vastused (11) Arter Kuulsuste asjad oksjonil Puhkepäevad Kaunis ema kaotas lapsed isale (1) Miks eestlased laulavad? Paljas ja katkine mees paneb külalised minestama Kaks saali puupüsti täis – sellist asja nagu ei mäletagi! Alar Sikk: aeg näha puidu asemel puud (1) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Eesti rattaspordis algab jaht peidetud mootoritele

5 min lugemist
Ratas nagu muiste, kas pole? Ometi leidsid kohtunikud üle-eelmise kuu lõpus cyclocrossi MM-võistlustel 19-aastane Belgia naisratturi Femke van der Driessche rattaraami seest peidetud elektrimootori. FOTO: SCANPIX

Sellist hoiatust, nagu nädal tagasi, polnud Caspar Austa, Eesti paremaid maastikurattureid, oma rohkem kui kahe kümnendi pikkuse karjääri jooksul veel kordagi kuulnud. Enne kodulinnas Elvas peetavat talikrossi, mille ta on aastate kestel võitnud ligi kümnel korral, edastasid kohtunikud treeneritele ja sportlastele sõnumi: ärge elektrimootoreid kasutage, seda kontrollitakse.

Tellijale Tellijale

Need, kellele hoiatav sõnum oli adresseeritud, enamasti muigasid, mäletab Austa.

Tegelikult on asi naljast kaugel. Veidi rohkem kui kuu aega tagasi jäi cyclocross'i MM-võistlustel rattaraami sisse peidetud elektrimootoriga vahele 19-aastane Belgia naisrattur Femke van der Driessche. Ta väitis pärast, et see ei olnud tema ratas, vaid sõbra oma, kuid mehaanik oli enne starti selle kogemata talle andnud.

Rahvusvaheline Jalgrattaliit (UCI) on pidanud tõdema, et elektrimootorite kasutamine rattaspordis pole enam ulmeteema. Juba kuus aastat tagasi tekitas elavat arutelu Šveitsi profirattur Fabian Cancellara, kes suutis nii Flandria tuuril kui kuulsal Pariisi-Roubaix' võidusõidul suurendada rasketel lõikudel kiirust sedavõrd kõvasti, et vallandusid kahtlused, kas ta kasutas nn mehaanilist dopingut. Videopildil näeb, kuidas Cancellara teeb käiguvahetaja ja pidurilingi juures enne tempo tõstmist sõrmedega seletamatuid liigutusi, mida võib pidada mootori tööle lülitamiseks. UCI ei alustanud Cancellara asjas uurimist, kuid nentis, et rataste tehnilist kontrolli tuleb tõhustada.

Ja seda on UCI ka teinud. Mullusel maanteesõidu MMil kontrollisid kohtunikud üle iga ala kolme parima rattad, ega neile ole lisatud elektrimootorit. Eelmise aasta Tour de France’il võtsid kohtunikud ühe etapi järel juhukontrolli ka Tanel Kangerti ratta. Vahalejäämise korral ootab sportlast vähemalt kuue kuu pikkune diskvalifitseerimine ning minimaalselt 20 000 Šveitisi frangi (18 440 eurot) suurune trahv.

Rataste kontrolli tuleb nüüd hakata teostama ka olümpiaalade Eesti meistrivõistlustel, avaldab Eesti Jalgratturite Liidu kohtunike kogu esimees Rein Solnask. Kuid erinevalt suurvõistlustest, kus kohtunikud kasutavad kontrollimisel moodsaid seadmeid, mille täpset tööpõhimõtet ei tea isegi UCI komissar Madis Lepajõe, tuleb Eestis saada hakkama käsitsi tehtava ja visuaalse inspekteerimisega.

04.03.2016 07.03.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto