R, 24.03.2023
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Vormel-1 alustab: uus hooaeg, vanad küsimused, väikesed muutused

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Vormel-1 alustab: uus hooaeg, vanad küsimused, väikesed muutused
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments 1
Formula One -  Australia Grand Prix - Melbourne, Australia - 17/03/16 - Ferrari F1 driver Sebastian Vettel (L) replaces the hat of Red Bull Racing F1 driver Daniel Ricciardo after placing his own Ferrari hat on Ricciardo's head in response to a question on whether Ricciardo will move to Ferrari in 2017 during a news conference at the Australian Formula One Grand Prix in Melbourne. REUTERS/Brandon Malone
Formula One - Australia Grand Prix - Melbourne, Australia - 17/03/16 - Ferrari F1 driver Sebastian Vettel (L) replaces the hat of Red Bull Racing F1 driver Daniel Ricciardo after placing his own Ferrari hat on Ricciardo's head in response to a question on whether Ricciardo will move to Ferrari in 2017 during a news conference at the Australian Formula One Grand Prix in Melbourne. REUTERS/Brandon Malone Foto: BRANDON MALONE/REUTERS

Sel nädalavahetusel Austraalias avalöögi saavas vormel-1 sarjas pole suuri reeglimuudatusi kahe hooaja vahel kasutusele võetud ning tipptiimide jõuvahekorrad ei ole kõigi märkide järgi muutunud ega muutumas. Nii jääb vaid üle loota, et põnevust kasvatavad pisikesed uuendused, millest vastuolulisim on kvalifikatsiooniformaadi ootamatult hiline muutmine.

Lühidalt selgitades peetakse ajasõit endiselt kolmes osas, kuid iga osa teises pooles hakatakse väljalangejaid selgitama jooksvalt ehk iga 90 sekundi tagant langeb kõige kehvema ajaga sõitja välja. Muutuse peamine eesmärk on põnevuse hoidmine kogu tunniajase kvalifikatsiooni jooksul, samuti peaksid tippsõitjad eeldatavasti rohkem rajal viibima: mullu tuli eriti kahe esimese sessiooni jooksul korduvalt ette olukordi, kus tipud tegid ühe edasipääsu tagava kiire ringi ja keerasid siis rehvide säästmiseks tagasi boksi.

Täiesti ootamatult tulnud uuendus võeti vastu alles veebruari lõpus ja nagu tänaseks on selgunud, oli kaalukausil ka näiteks kvalifikatsioonijärjestuse pea peale pööramine: parima aja väljasõitnu startinuks kümnendalt kohalt, teine mees üheksandast ruudust ja nii edasi. Tiimid leppisid seega muudatusega vaid põhimõttel «valime mitmest halvast parima».

Märksõnad
Tagasi üles