Lühidalt selgitades peetakse ajasõit endiselt kolmes osas, kuid iga osa teises pooles hakatakse väljalangejaid selgitama jooksvalt ehk iga 90 sekundi tagant langeb kõige kehvema ajaga sõitja välja. Muutuse peamine eesmärk on põnevuse hoidmine kogu tunniajase kvalifikatsiooni jooksul, samuti peaksid tippsõitjad eeldatavasti rohkem rajal viibima: mullu tuli eriti kahe esimese sessiooni jooksul korduvalt ette olukordi, kus tipud tegid ühe edasipääsu tagava kiire ringi ja keerasid siis rehvide säästmiseks tagasi boksi.
Täiesti ootamatult tulnud uuendus võeti vastu alles veebruari lõpus ja nagu tänaseks on selgunud, oli kaalukausil ka näiteks kvalifikatsioonijärjestuse pea peale pööramine: parima aja väljasõitnu startinuks kümnendalt kohalt, teine mees üheksandast ruudust ja nii edasi. Tiimid leppisid seega muudatusega vaid põhimõttel «valime mitmest halvast parima».