Sisukord
Arvamus
Postimees
28.03.2016
Eesti Mälumäng Peapiiskop: kooseluseaduse konflikt on kunstlik (13) Dilbert Male Horoskoop Palju õnne TÜ tahab surnukeha õppetööks kasutamise jätta sugulaste otsustada (1) Peapiiskop: kooseluseaduse konflikt on kunstlik Luikede saabumine kuulutab kevade tulekut Maaülikooli külmikus ootab uurimist seitse lõpnuna leitud merikotkast Kas Eestis võib esile kerkida oma kodukootud Donald Trump? (9) Eesti lühiuudised Siim Kallas kandideerib Eesti presidendiks (41) Hololei: Leedu ei saa Rail Balticu kiiruses allahindlust (4) Reidi tee ehitus autoliiklust ei häiri (2) Majandus Börsilangus toob Narva elektrijaamade kohale tumedad pilved (6) Välismaa Brüsseli terror tavalise brüssellase silme läbi Venemaa infosõjaekspert: Süüria kohta saame peagi vastuse Ukrainast (8) Välismaa lühiuudised Araablaste visa võitlus seksuaalse ahistamisega (4) Arvamus Postimees 1996. aastal: tugev kriitika Estonia meeskonna vastu (5) Ülo Tulik: Setomaa Kuningriik väärib oma valda (4) Rannar Raba: nagu tavaliselt Päeva karikatuur Jaak Jõerüüt: rändekriis kestab Euroopas juba mitukümmend aastat ja seda on jälgitud kinnisilmi (31) Juhtkiri: presidendivalimiste hiline stardipauk (7) Euroopa välissuhete nõukogu vanemteadur: terroristid ei vaja pagulaskriisi, et plaanida Euroopas rünnakuid (3) Kultuur Roosa kleit kui vana ja hea Euroopa sümbol Sport Serviti päästis Eesti käsipalli au Spordi lühiuudised Kahtlased mehed, 5000 eurot ja pettuste ennetamine Liiga palju noorust tõi Tartule halvima hooaja Paberitega lumelaudur murrab Sildaru tuules olümpiale (1) Uus põlvkond, vana probleem (1) Elo Luik ja Oxford võidukad, Cambridge'i paat sattus uppumisohtu Tallinn Reidi tee ehitus autoliiklust ei häiri (2) Tarbija Amet: Zinzinol puudub õigus toidulisandeid müüa Meelelahutus Koomiks Sudoku

Postimees 1996. aastal: tugev kriitika Estonia meeskonna vastu

1 min lugemist
Reisiparvlaev Estonia. FOTO: .

Estonia hukkumine ei olnud ainult halva laevaehituse ja vasturääkivate rahvusvaheliste turvanõuete kokkulepete tulemus. Meeskonna ebakompetentsus mängis oma osa katastroofis ja selle tagajärgedes. Valed manöövrid ja hilinenud abisignaalid tegid õnnetuse tõsisemaks, kui see oleks võinud olla, kirjutab eilses Dagens Nyheteris Per Mortensen.

Nii on väidetud raamatus «Katastroofikurss – Estonia tee hukkumisele», mille autorid ajakirjanikud Anders Hellberg ning Anders Jörle.

Raamat jutustab, kuidas merele avatud autotekiga Estonia pööras pakpoordi mere ja tuule poole. Laev täitus veega ja vajus. Vastukäik tüürpoordi poole oleks võinud vähendada survet ja ajaliselt pikendanud külili vajumist ja ehk teinud võimalikuks rohkemate elude päästmise.

Raamatus tsiteeritakse rootsi laevnikuabi Anders Anderssoni, kes väidab pärast koostööd Estline'i kapteni Arvo Andressoniga, et «viimane taipas vähe mootorist ja ta võis ajada segi tüürpoordi ja pakpoordi. Peale selle oli Andresson «arrogantne ja mitte päris kompetentne».

Raamatus väidavad selle autorid, et vaieldamatult lasub suur osa vastutusest meeskonnal, samuti laevafirmal Nordström & Thulin, mis palkas laevale eesti meeskonna.

28.03.1996

Seotud lood
    26.03.2016 29.03.2016
    EELMINE
    JÄRGMINE
    Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
    LOGI SISSE
    Sul ei ole kontot?
    Loo Minu Meedia konto