Sisukord
Arvamus
Postimees
04.04.2016
Eesti Male Mälumäng Palju õnne Dilbert Tagakülg Horoskoop Eesti noormees alustab täna polaarekspeditsiooni Uurijad lõpetavad Varvara tapja jahtimise (13) Tulik lahkub laimukampaania tõttu IRList Kirjatuvide kiire nädalavahetus Ilmus Eri Klasi raamat «Mälestuste portfell» Ossinovski läheb narkopoliitika kallale (4) Haigekassa suuroperatsioon haiglatega vihastas välja ministri ja väikehaiglad (4) Majandus IMF kaalub Kreeka päästeprogrammist lahkumist (1) Volinik: kahe aasta pärast on kriis põllumajanduses möödas (9) Majanduse lühiuudised LHV aktsiate märkimist tasub kaaluda Välismaa Kaukaasias levib õhus rahutust Välismaa lühiuudised Oodatavad üllatused ja tuhmuv vabadustunne Euroopas Arvamus Ahto Lobjakas: Euroopa maaltviimine (25) Raul Vinni: kurat, jälle üks läks! Juhtkiri: erakoolide debatt upub demagoogiasse (14) Jürgen Ligi: millest pöördumine ei räägi ja millest võinuks mitte rääkida (41) Teadvustagem vastutust (4) Sirje Niitra: hellitame vanemaid (3) Postimees 1928. aastal: jõuvankrite seadus tulekul Sport Kümnekesi jäämine tõi Realile võidu Spordi lühiuudised Kalju ja Levadia viik rõõmustas liidrit Elu Bernie kuningriigis: lõuad pidada ja edasi sõita Vanameistrite tugi ja vägev publikumöll Eestimaa südames Sildaru abistav prantslane: oleme mõelnud uute trikkide peale Tarbija LHV aktsiate märkimist tasub kaaluda Tartu Sajad supluskohad saavad talgupäeval päästerõngad Savisaare leer sai Tartumaal seljavõidu Anneli Kannus: miks ma ei kandideeri rohkem tervishoiukõrgkooli rektoriks Muutus algab märkamisest Eeva Talsi: tänulikkuse tunne on ilus ja hea Emajõelinna saja sambaga ehe (2) Telefon sobib giidiks, masin oskab luuletada Meelelahutus Koomiks Sudoku

Postimees 1928. aastal: jõuvankrite seadus tulekul

1 min lugemist
Veoauto ette monteeritud lumesahk aastal 1928. FOTO: Eesti Maanteemuuseum

Ministrite komisjonis oli põhjalikul läbivaatamisel jõuvankrite seaduse eelnõu, mis teedeministeeriumis välja töötati. 

Jõuvankrite liikumist seadusega korraldada on tingitud sellest, et kuni praeguse ajani on Eestis jõuvankrite (autode ja mootorrataste) liikumise kord, maksustamine jne., igas linnas ja maakonnas isesugune.

Seaduse alla ei kuulu põllutöö-, tee-ehituse ja teised tööstuse masinad, sest nende liikumise kiirus on nii väike, et see ei tähenda hädaohtu üldisele liikumisele. Eelnõus on jõuvankrite maksu kindlaksmääramine jäetud tariifinõukogu hoolde, kuna see oleks üle riigi ühtlane.

Välisriikides aga, nagu Soomes, Rootsis, Saksamaal, Daanis jne on jõuvankrite maks üle riigi ühtlane, mis ka palju õiglasem. Jõuvankrite maksust sissetulnud summad tarvitataks avalikkude teede, tänavate ja sildade ehitamiseks, parandamiseks ning korrashoiuks. Kuidas aga seda maksu omavalitsuste vahel jaotada – selle kohta on teedeministeeriumis väljatöötamisel vastav seaduse eelnõu…

Jõuvankrite liikumise hädaoht suureneb iga aastaga. Ikka sagedasemaks lähevad õnnetusjuhtumised. Nagu statistilised andmed näitavad, on õnnetuste peapõhjus jõuvankri juhi isikus. Sellepärast seab ka eelnõu jõuvankrite juhtide kohta üles tõsised nõudmised: ei anta juhtimislubasid isikutele, kel halvad elukombed, juhil ei või olla kehalisi puudusi, ta peab vaimliselt tugev olema iseäranis aga külmavereline ja kiire otsustamisvõimega. 4.04.1928

Seotud lood
02.04.2016 05.04.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto