Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Idufirma toob turule 3D-heliga klapid

Praegu levinud kõrvaklapid on eelkõige mõeldud muusika edastamiseks. Muusika on salvestatud ja taasesitatud stereos ja siini on läinud arendustegevuse rõhk peamiselt tasakaalustatud kõrgete, madalate ja keskmiste sageduste leidmisele. Pakutakse ka nn ruumilise heli kõrvaklappe, mis mõeldud elekõige kodukino nautimiseks.  Poelettide vahel kõrvaklappe otsides ja valides satume väga kirjule valikule, kus klappide hinnad algavad paarist eurost ja ulatuvad sadadesse. Odavamad klapid tavaliselt erilist kriitikat ei kannata, samas kui kallid tunduvad enamikule kasutajatele lihtsalt «liiga head».

Tellijale Tellijale

Üha jõulisemalt meie ellu tungiv virtuaalreaalsus toob aga uue olulise mõõdiku kõrvaklappide valimiseks. Enam ei piisa hästi tasakaalustatud stereohelist. Et virtuaalreaalsuse kogemus oleks täielik, on vaja ka vastavat heli – tõeliselt ruumilist ja inimese asukohta arvestavat.

Virtuaalreaalsuse arendajad teavad, et just heli on see, mis lisab kogemusele sügavuse ning mille abil saab kasutaja tunda end osana tehislikust keskkonnast. Inimene ei suhestu mitte ainult sellega, mida ta näeb, vaid ka sellega, mis jääb vaateväljast välja ja mida ta tajub kuulmisega. Idufirma nimega Ossic ongi väljakutse vastu võtnud ning arendab kõrvaklappe Ossic X, mis saavad aru kasutaja asendist, pakkudes täielikku ruumilise heli kogemust.

11.04.2016 13.04.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto