Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Postimees 1924. aastal: uute raudteede kava

Omal ajal seati teedeministeeriumis kokku raudteede kava, mida kavatsetakse ehitada lähema 10 aasta jooksul. Et aga vahepeal mõnede uute raudteede ehitamise küsimus (Pärnu–Antsla) juba osalt jaatavalt otsustatud on, siis on uus vabariigi valitsus teedeministeeriumile ülesandeks teinud uute raudteede ehitamise kavaga esineda. Teedeministeeriumi tehnika osakond on asunud selle kava kokkuseadmisele. Suuremalt osalt jääb kava endiseks. Kavatsetakse muuta teede ehitamise järjekorda. Uute liinidena võetakse kavasse üles Pärnu–Antsla laiaroopaline ja Rapla–Märjamaa–Pärnu kitsaroopaline.

Mõni aeg tagasi esines teedeministeerium krediidi nõudmisega Rapla–Virtsu kitsaroopalise raudtee ehitamiseks. Endise valitsuse poolt lükati see krediit tagasi. Peale raudteede ehitamise kava esitamist tuleb tähendatud liini krediidi küsimus uuesti arutusele. Kava muudatustele võetakse ka Valga–Abja kitsaroopaline tee, kui seda teed üldse otstarbekohaseks peetakse ehitada.

On arvata, et teedeministeerium uute raudteede kava juba lähemal ajal vabariigi valitsusele esitab. Ühtlasi kavatseb ministeerium küsida eelkrediiti Pärnu–Tallinna raudtee roobastiku uuendamiseks. Krediiti kavatsetakse küsida roobastiku jaoks Tallinnast Viljandini umbes 60 miljoni marga suuruseks. 15.04.1924

14.04.2016 16.04.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto