Ohtliku Haabersti ringi asemele ehitatakse aastaga viaduktiga turboristmik

Järgmiseks sügiseks valmib Eesti õnnetusterohkeima ristmiku, Tallinna Haabersti ringi asemele viadukti ja jalakäijate tunnelitega turboristmik, mis peaks liikluse palju sujuvamaks muutma.

«Praegune ringristmik asendub fooridega turboringristmikuga. See ei ole enam otseselt ringristmik, sest ringi sõita pole seal võimalik, vaid iga sõidukijuht peab liikuma valitud suunas. Üle liiklussõlme ehitame viadukti, mille kaudu hakkab kulgema Keila ja Tallinna vaheline liiklus,» rääkis uue liiklussõlme projekteerimisega tegeleva K-Projekti juht Rein Annusver.

Ta rõhutas veel kord, et ümberehituse järel pole Haabersti ring enam harjumuspärane ringristmik, millele võib ringi peale teha ja ükspuha millises suunas maha pöörata. Fooridega reguleeritud turboringristmikul on reeglid jäigemad ja kord valitud suunda pole nii lihtne muuta.

Projekteerimisel on lisandunud veel muutusi. Vahepeal joonestuslaual olnud projektivariandis tekkinud olukord, mis muutis osale liiklejatest ebamugavaks Rocca al Mare kaubanduskeskusse sõitmise, on uues versioonis kõrvaldatud.

«Vahepeal tekitas tõepoolest elevust üks töövariant, kus Paldiski maantee viadukt oli ühes tükis, mitte eraldi harudega,» rääkis Annusver.

Selle lahenduse järgi polnud võimalik ringi pealt linna poole sõites teha vasakpööret kaubanduskeskuse suunas.

«Selle me parandasime ruttu ära ja nüüd on ringi pealt tulles säilitatud praegune olukord,» rääkis Annusver.

Praeguse variandi järgi pole võimalik Rocca al Mare kaubanduskeskusesse sisse pöörata sellel, kes tuleb Paldiski maanteed pidi linna poole viadukti kaudu üle liiklussõlme – seda teed pidi saab ainult otse kesklinna poole. Aga sealtpoolt tulija võib viadukti kaudu ristmikust ülesõitmise asemel valida ristmiku läbimise – siis on võimalik ka vasakule, kaubanduskeskusse pöörata.

«Samuti võib mööda ringi sõita Rannamõisa teeni ja pöörata Kaeravälja tänavale,» soovitas Annusver.

Statoili teenindusjaama taha rajatakse pargi-ja-reisi-parkla.

Uue liiklussõlme osa on ka kaks jalakäijate tunnelit ja kõikjal korralikud kergliiklusteed. Eritasapinnalised kergliiklusteed lähevad läbi Ehitajate tee alt ja Paldiski maantee alt. Rannamõisa teel ja Paldiski maantee Keila poole mineval suunal on samatasapinnalised fooridega jalakäijate ülekäigukohad.

«Kergliiklusteed kõikides suundades on ette nähtud rajada või ühendada olemasolevatega,» rääkis Annusver.

Linnast väljuva suuna bussipeatus nihutatakse ringist veidi tagasi linna poole ja ühtlasi veidi lähemale Rocca al Mare kaubanduskeskusele.

«On võimalik tulla bussi pealt maha, käia keskuses ära ja sõita edasi. Või siis tulla jala Õismäe poole. Sellepärast ongi siin jalakäijate liikumine eri tasapindadel, sest kõige olulisemad jalakäijate liikumise suunad on Rocca al Mare keskuse ja Õismäe vahel ning Saku suurhalli ja Õismäe vahel,» selgitas projekteerija.

Annusveri sõnul läbib praegu Haabersti ristmikku õhtuse tipptunni ajal 4000–4500 autot. K-Projekti analüüsi kohaselt suudab uus turboristmik läbi lasta ka 2035. aasta liiklusvoo, mis on praegusest eeldatavasti tihedam.

Uue liiklussõlme ehitus läheb maksma umbes 19,6 miljonit eurot. Kommunaalameti juhataja asetäitja Reio Vesialliku sõnul hakkab lähitulevik Haabertsi ringi piirkonna liikluses olema ilmselt pisut pingeline.

Üsnagi pingeline on ka ehitajate ja projekteerijate töögraafik, sest euroraha eest tehtav töö peab valmis saama järgmise aasta sügiseks. Ehitamine on planeeritud selle aasta lõpust kuni tuleva aasta ehitamiseks sobiliku ilma lõpuni, mis on eeldatavasti oktoobris. Kindlasti peab ehitus olema järgmise aasta sügiseks valmis.

«Peame selle töö tegemisel arvestama, et viimane lõik Õismäe suurest ringist on veel korrastamata. Õismäe tee taastusremondi kolmas etapp peab mahtuma Paldiski maantee betoontee ehituse ja Haabersti ristmiku rekonstrueerimise vahele, nii et ajakava on üsna pingeline,» lausus Vesiallik.

Ta rääkis, et linnal on plaanis rekonstrueerida ka Vabaõhumuuseumi tee Paldiski maanteest kuni Lõuka tänavani, nii et kogu piirkonnas on lähiajal ees ootamas üsna palju liikluskorralduse muudatusi.

Hinnangulised ehitusmahud

  • Sõidutee pindala 70 000 ruutmeetrit
  • Viadukti pikkus 600 meetrit
  • Kergliiklusteede pindala 16 739 ruutmeetrit
  • Kergliiklusteede pikkus 3700 meetrit
  • Jalakäijate tunneleid 2 tükki
  • Haljastus 48 000 ruutmeetrit
  • Hind 19,6 miljonit eurot

Allikas: K-Projekt

Seotud lood
20.04.2016 22.04.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto